17. března 2014

Rytmus a rým

Překládání písňových textů je možná snazší, než se zprvu může zdát. Probuďte svou fantazii! :)

Vyberte si jednu z následujících písní a pokuste se napsat k melodii český text. Tentokrát nám nejde o překlad! Obsah může být jakýkoli, jediným kritériem je zpívatelnost hotového textu.
Věnujte nejprve pozornost identifikaci přízvučných dob v hudbě, pak do rytmické struktury zasazujte text. Neváhejte zachycovat víc nápadů, později z nich vyberete ty nejlepší.


Queen - Princess of the Universe
Simon&Garfunkel - The Boxer
Peter, Paul and Mary - Cruel War


Queen - Princess of the Universe

Here we are, born to be kings
We're the princes of the universe
Here we belong, fighting to survive
In a world with the darkest powers

Hey...
And here we are
We're the princes of the universe
Here we belong, fighting for survival
We've come to be the rulers of you all

Oh!
I am immortal
I have inside me blood of kings (Yeah, yeah!)
I have no rival
No man can be my equal
Take me to the future of you all

Born to be kings, princes of the universe
Fighting and free, got your world in my hand
I'm here for your love and I'll make my stand
We were born to be princes of the universe

No man could understand
My power is in my own hands
Ooh, ooh, ooh, ooh
People talk about you
People say you've had your day
I'm a man that will go far
Fly the moon and reach for the stars
With my sword and head held high
Got to pass the test first time, yeah
I know that people talk about me
I hear it every day
But I can prove them wrong 'cause I'm right first time
Yeah yeah

Alright, let's go, let's go
Haha!
Yeah...watch this man fly
Bring on the girls
C'mon C'mon C'mon!

Here we are (here we are)
Born to be kings, we're princes of the universe
Here will we belong

Born to be kings, princes of the universe
Fighting and free, got your world in my hand
I'm here for your love and I'll make my stand
We were born to be princes of the universe




Simon And Garfunkel – The Boxer 

I am just a poor boy
Though my story's seldom told
I have squandered my resistance
For a pocket full of mumbles such are promises
All lies and jests
Still a man hears what he wants to hear
And disregards the rest

When I left my home and my family
I was no more than a boy
In the company of strangers
In the quiet of the railway station running scared
Laying low, seeking out the poorer quarters
Where the ragged people go
Looking for the places only they would know

Lie la lie ...

Asking only workman's wages
I come looking for a job
But I get no offers,
Just a come-on from the whores on Seventh Avenue
I do declare, there were times when I was so lonesome
I took some comfort there

Lie la lie ...

Then I'm laying out my winter clothes
And wishing I was gone
Going home
Where the New York City winters aren't bleeding me
Bleeding me, going home

In the clearing stands a boxer
And a fighter by his trade
And he carries the reminders
Of ev'ry glove that layed him down
Or cut him till he cried out
In his anger and his shame
"I am leaving, I am leaving"
But the fighter still remains

Lie la lie ...



Peter, Paul & Mary – Cruel War 

The Cruel War is raging, Johnny has to fight
I want to be with him from morning to night.
I want to be with him, it grieves my heart so,
Won't you let me go with you?
No, my love, no.

Tomorrow is Sunday, Monday is the day
That your Captain will call you and you must obey.
Your captain will call you it grieves my heart so,
Won't you let me go with you?
No, my love, no.

I'll tie back my hair, men's clothing I'll put on,
I'll pass as your comrade, as we march along.
I'll pass as your comrade, no one will ever know.
Won't you let me go with you?
No, my love, no.

Oh Johnny, oh Johnny, I fear you are unkind
I love you far better than all of mankind.
I love you far better than words can e're express
Won't you let me go with you?
Yes, my love, yes.

Yes, My Love, Yes.
Sarah Emma Edmons and her story

29 komentářů:

  1. Zdeňka Tokarová

    Simon And Garfunkel

    Jsem jen chudý chlapec
    a můj příběh můžeš znát.
    Kdo byl ten muž, co zůstal sám
    pro hloupých pár dolarů a zvadlou orchidej?
    Dám dál ten květ.
    Kde je žena, tam je teplo s ní.
    Zemřel můj žár a klid

    Zůstal jsem sám, přes všechen bol se stal
    poutníkem na cestách, já
    po nocích toulám se světem.
    V záři luny vídal jsem její tvář, zdála se
    být krásnější než dřív, to už tak bývá.
    Sen je sen a nic víc,
    a ta má orchidej vadne čím dál víc.

    Bez slunce a bez měsíce,
    bez oblohy nade mnou
    ztratil jsem svou víru.
    Já chtěl jsem jít dál s tou mizernou orchidejí,
    však představa naděje mízí a krása s ní
    a sám už nemám sil.

    Já sevřel v náručí ten kvítek,
    když zmizel jako vzduch.
    Kde teď spí?
    Orchidej umírá, měla být překrásný dar.
    Já měl spíš zůstat s ní.

    Kolik toho zbylo mi dnes?
    Kolik toho zůstává?
    Vrátit domů jsem se měl dřív,
    stejně jsem nepřinesl nic,
    jen tu zvadlou orchidej,
    co mi teď připomíná
    krásu, co navždy odešla
    a už nevrátí se víc.

    OdpovědětVymazat
  2. Simon and Garfunkel

    Příběh o dívce to je,
    která byla pouze dítě,
    když jsem ji poznal,
    krásného dne pod rozkvetlým stromem.
    Byla svá
    a nevinná já pozřel její kouzlo
    nadpřirozené.

    Avšak spoustu tajemství měla
    a skrývala je dál
    i před přáteli svými,
    chtěla být ta bezchybná a nejlepší.
    Únava, zužující bolest zlá,
    neústupná byla,
    hledající místo kde by byla svá.

    La la la…

    Nenacházela nikoho
    s kým by chtěla být
    po tom všem zklamání,
    které zažívala den po dni ty dlouhá léta.
    Však slíbila si, že se jednou všechno změní
    určitě to se splní.

    La la la…

    Bez váhání odešla z domu
    a začla znovu žít,
    to vím.
    Upustila od svých starostí a čistý štít
    měla ona, čistý štít.

    Dívka dospěla a tu a tam
    ji potkám na stejném místě,
    kde poznal jsem ji.
    Tu sličnou vílu překrásnou mou báječnou.
    Zpíváme, veselíme, rozhovory vedeme
    a v srdci jí mám nadále a věčně.

    OdpovědětVymazat
  3. Daniela Fryčová

    Simon And Garfunkel

    V kapse lístek na vlak,
    který míří nevím kam,
    knihu dočítám a kreslím,
    jaký úděl tato cesta má mi teď přinést.
    Vlak vrní,
    plnou parou žene vpřed a nikdy
    nepřijde krok zpět.

    Mmmmm…

    Když opustil jsem město mé,
    čekal na mě celý svět.
    Jezdil křížem krážem, sem tam,
    bez lidí, bez přátel i bez ženy mé.
    Sjíždím vrch, jako pták lítám rád,
    hledám vítr, kam jen ty jsi šel,
    ztracen sám v lesích - zpívám píseň svou.

    Lálalá…

    Šestý týden kapsa prázdná,
    ve druhé čistý vzduch,
    co jen tak nemizí.
    Půjde se mnou až do konce, až do ráje.
    Kde to jsem? V hlavě svojí ženu mám,
    zpívám jí tu píseň mou..

    Lálalá…

    Poznal jsem, co jsem musel,
    točím svou cestu zpět,
    za ženou.
    Kde světlo září velkou dlouhou tmou,
    velkou tmou, za ženou.

    V kapse jízdenka zpáteční,
    dokreslil jsem svět.
    Poslední stránka v knize
    barví listy a křičí na nás:
    „Hej ty, kam se vkrádáš!“
    Cesta končí a já chci říct:
    „Na shledanou, na shledanou.“
    Zpívej píseň svou.

    Lálalá…

    OdpovědětVymazat
  4. Ladislava Procházková

    Queen

    My tým jsme, vyhrát chceme
    Do boje jdem neohroženě
    Jsme nejlepší, když začneme hrát
    S každým se hned můžeme porvat

    Jo my tým jsme
    Do boje jdem neohroženě
    Jsme nejlepší, všechny porazíme
    Soupeře své lehce rozdrtíme

    Jsem trénovaný
    Uvnitř mám srdce rváče
    Neznám soupeře
    Nikdo se mi nevyrovná
    Já jsem král tohoto souboje

    Vyhrát chceme, do boje jdem neohroženě
    Velcí a zlí, do útoku jdeme
    Věříme v nás, výhra je naše
    Pro velké výzvy a cíle stvořeni jsme

    Přijde den zápasu
    Spojíme všechny síly své
    Každý bude zírat
    Čeho všeho jsme schopni
    Víme, že na to máme
    Nikdo není lepší než my
    Do finále jedeme
    Fanoušci šílí, křičí jéé
    Pohár králů vybojujeme
    Jsme šampioni
    Do historie jsme zapsáni navždy

    Dobrá, rozjedeme to
    Hej… je to naše
    Jdeme slavit
    Hurá! Hurá!

    My tým jsme (My tým jsme)
    Vyhrát chceme, bojujeme neohroženě
    Srdcem hrajeme

    Vyhrát chceme, do boje jdem neohroženě
    Velcí a zlí, do útoku jdeme
    Věříme v nás, výhra je naše
    Pro velké výzvy a cíle stvořeni jsme

    OdpovědětVymazat
  5. Alena Hájková

    Simon And Garfunkel

    Když jsem byla malá,
    v pohádce chtěla jsem si žít,
    v maminčině skříni schovaná,
    snila o lepším životě mimo tenhle svět.
    Mořské víly a piráti
    jsou tam,
    kde všechno báječnější zdá se být.

    To bylo moje království,
    kde nemusel ses bát.
    Držet se za ruku s přáteli
    za nocí, kdy jsou vždycky vidět hvězdičky.
    Ráno zase s knížkou ležet
    u moře, kde celý den písek hřeje
    a každý si dělá co ho baví, co ho rozesměje.

    Laj la laj...

    Místo stromů rostly lízátka
    a svět ti ležel u nohou,
    když jsi na ně vylezl
    a viděl tu barevnou krásu pod sebou,
    kde na tebe mávají Jeníček a Mařenka
    z chaloupky z perníku.

    Laj la laj...

    V tom království jsou všichni mladí,
    protože je to svět,
    kde se neumírá.
    A já všemu vládla v maminčiných šatech
    a byla šťastná, nejšťastnější.

    Většina věcí začala být jinak
    teď, když už jsem dospělá,
    není čas na návštěvy do snů.
    Ale já stále věřím té staré fantazii
    a i když tu nejsou víly,
    může být krásně,
    prostě krásně,
    a svět bude jako v pohádce.

    Laj la laj...

    OdpovědětVymazat
  6. Krutá Válka
    Zem už se vzbouzí, já však nechci vstát,

    chci noc, co nemá konce, a u tebe se hřát.

    Chci noc, co nemá konce, lásku nechme plát,

    já ráno půjdu s tebou! Ne, to se nesmí stát!

    Slunce už sílí, tak obuj boty své,

    já vlasy nožem zkrátím, lokny už nejsou mé

    Budeme spolu navždy, písně se budou hrát,

    vojákem budu hbitým…Ne, to se nesmí stát!

    Bránit zem chci s tebou, jako tvůj rodný brach,

    když kulka nás skolí, ruku v ruce sejdem v prach.

    Láska jako kdysi, na bojišti se budem brát,

    smrt bude náš kněží… Ne, to se nesmí stát!

    OdpovědětVymazat
  7. Bohdana Andruškivová

    Krutá válka

    Krev mužů prolévá se, můj milý musí jít.
    Zvuk války rozléhá se, má láska se jde bít.
    Já chci být jen s tebou, po boku tvém jen stát.
    Tak vem, vem mě s sebou!
    Ne, ty nesmíš jít!

    Tvůj kapitán už křičí, ty musíš poslechnout.
    Mé srdce to moc ničí, musíš mě vyslechnout.
    Čas odchodu se blíží, už zítra je ten den.
    Cit loučení mě tíží!
    Ne, ty nesmíš jít!

    Obléknu šaty muže, své vlasy skryji též,
    mé tváře jak dvě růže, nezjistí naši lež.
    Já chci být jen s tebou, po boku tvém jen být.
    Tak vem, vem mě s sebou!
    Ne, ty nesmíš jít!

    Já nemám nic než tebe, bez tebe nechci žít,
    v blízkosti jen tebe mé srdce bude bít.
    Já chci být jen s tebou, u postele tvé bdít.
    Tak vem, vem mě s sebou!
    Má milá můžeš jít!

    OdpovědětVymazat
  8. Queen

    Stojíme zde, plníme své sny
    Chceme stát se svými hrdiny
    Nevzdáme se, za cílem chceme jít
    Kdy je čas postavit se na nohy

    Stojíme zde
    Chceme stát se svými hrdiny.
    Nevzdáme se, za cílem chceme jít
    My chceme zůstat ve hře do konce

    Já se nevzdám
    Musím najít důvod bojovat
    Postavit se na nohy
    Pro nikoho nekleknout
    Plnit si své sny každý den

    Plníme své sny, stát se svými hrdiny
    Povstat a jít, abychom mohli pak žít
    Den po dni bojovat a nehledět zpět
    Jsme tu však dnes stát se svými hrdiny

    Nikdo za nás nevstane
    Nemá cenu čekat dál
    Ooh, ooh, ooh, ooh
    Najdi si svůj cíl
    Najdi si ten správný čas
    Jen ty to dokážeš
    Nepros a cestou se dej sám
    Než zmizí sen i vše co znáš
    Poraz sám sebe, jdi dál
    I když často rány bolí
    Bojuj každý den
    Není cesty zpět, když splníš svůj sen

    Skvěle, hraj, hraj
    Haha!
    Hej...jdi za hranice
    Dej tomu vše
    Bojuj, bojuj, bojuj!

    Stojíme zde (stojíme zde)
    Plníme své sny, chceme stát se svými hrdiny
    Nevzdáme se

    Plníme své sny, chceme stát se svými hrdiny
    Povstat a jít, abychom mohli pak žít
    Den po dni bojovat a nehledět zpět
    Jsme tu však dnes stát se svými hrdiny

    OdpovědětVymazat
  9. Krutá válka

    Hrozná válka zemí běsí,vojáci jdou se bít,
    ráno už se blíží,ale ty musíš jít.
    Já chci být stále s tebou,až začnou bubny znít.
    Lásko má, vem mě sebou.
    Ne milá, nesmíš jít.

    Zítra již bude pozdě, teď je čas sbohem říct,
    kapitán už tě volá, ty nesmíš strach mít.
    Mé srdce žalem trýzní, nechci se rozloučit.
    Nech mě jít po tvém boku.
    Ne milá, nesmíš jít.

    Pánský šat obléknu si a schovám vlasy své,
    nikdo nepozná že jsme žena,pominou obavy tvé
    Bojem budu tě doprovázet, rány ti ošetřím.
    Tak proč nechceš mě sebou?
    Ne milá, nesmíš jít.

    Můj milý poslouchej mě, bez tebe nelze žít,
    mé srdce patří tobě, v noci budu jen bdít.
    Nikdy tě nechci ztratit, ty jsi pro mě vším.
    Nech mě jít po tvém boku.
    Ano lásko,můžeš jít.

    OdpovědětVymazat
  10. Simon And Garfunkel

    Jsem jen pouhý chlapec,
    ale ty můj příběh znáš.
    Udělal jsem všechno, co šlo,
    abych mohl splnit úkol,
    jenž byl stanoven.
    A celé dny, ty dny byl jsem sám a bez tebe
    a snažil se nás vést.

    Když jsem opustil svůj rodný kraj,
    cítil jsem se stále mlád.
    S několika mými přáteli
    jdeme společně za naším vzdáleným cílem.
    Odhodlán, cestu dlouhou mám na místo,
    kde se spolu setkáme.
    Na to místo, kam my všichni patříme.

    Jsem si jist, že tě tam potkám a
    půjdeme se projít
    nebo třeba popít,
    sdílet příběhy o tom co jsme už zažili
    a já přiznám, že byly chvíle, kdy jsem byl sám
    a myslel na tebe.

    Tak mi prosím konečně řekni,
    zdali jsem ti chyběl též,
    na cestách.
    Vše jen proto, abychom už spolu mohli být.
    Spolu být, dnem i tmou.

    Ale teď tu musím stát a
    sám bez tebe přemýšlet
    o věcech, co nutně musím ti říct.
    A nejenom o mých citech, ale také snech a cestách,
    o tom jak moc tě mám rád.
    Už se těším, už se těším,
    až se opět setkáme.

    OdpovědětVymazat
  11. Simon and Garfunkel

    Nejsem ničím zvláštní a můj příběh prostě zní,
    více ztratím, než zpět získám
    a život, ten jsem nechal někde v oblacích.
    Jen pro pár hvězd
    uhánět dál,
    já toulal se sám světem na vlastní pěst.

    Oči černou tmou jenom zářily a v nich se ztrácel stín,
    její krása plála nocí
    a pro vůni těch vlasů chtěl jsem věčně žít.
    Krajinou toulal jsem se rád, a zůstat tam by stálo duši mou,
    tak jednou musel jsem dál vlastní cestou.

    Kvapem týden míjel týden a já stále v myšlenkách
    vracel se k ní domů
    a ten plamen jejích očí zval mě zpátky k ní.
    Tehdy jen znát, čím se nebe nad hlavou rozhodlo naše cesty zmást.

    Dávno netáhnul mě cizí kraj, chlad svíral šedý stín
    pode mnou.
    Jenom ten sníh připomínal dálku v šlépějích,
    šlépějích, pode mnou.

    Brzy vrátil jsem se domů, ale tam černý dým vál,
    snad žár z těch jejích očí
    v prach obrátil sen můj a krásu z něj mi oheň sám vzal
    a s ní to poslední.
    K čemu snění, když tu není
    ta, které jsem všechno dal.

    OdpovědětVymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  13. The Cruel War - Jan Roza

    Krutá Válka zuří, John tam musí být,
    Já chtěla bych tam s ním, spolu dny prožít
    Já chtěla bych tam s ním, pláče srdce mé
    Proč nevezmeš mne s sebou?
    Ne, lásko, ne

    Zítra týden končí, pak přijde ten den
    Kdy kapitán Tě svolá, jasným rozkazem
    Když kapitán svolá, pláče srdce mé
    Proč nevezmeš mne s sebou?
    Ne, lásko, ne

    Ženské tělo mé, uniforma zakryje (skryje)
    Budu po tvé straně, až půjdem do boje
    Budu po tvé straně, nikdo si nevšimne
    Proč nevezmeš mne s sebou?
    Ne, lásko, ne

    Oh Johnny, oh Johnny, bojím se o Tebe
    Miluji Tě více, než kdy kdo bude
    Miluji Tě více, než lásky plná loď
    Proč nevezmeš mne s sebou?
    Pojď, lásko, pojď

    Pojď, lásko, pojď

    OdpovědětVymazat
  14. Simona Sieberová

    Simon & Garfunkel

    Nech si sladký slova
    o tom, jak jsi mě měl rád
    ztrácím sílu, prosím, věř mi
    dost už bylo všech těch slibů, lží a vyznání.
    Vždyť Ty sis hrál
    Zamk´ jsi bránu ke všem mým snům
    a zahodil jsi klíč.


    A Ty sám svý prohry skrýváš dál
    ale teď se ptám: co já?
    Teď zkus hádat, jak se cítím
    Po tom všem co jsme vždy chtěli, jsme si vzdálení.
    Odcházíš, a já nevím, co bych řekla,
    Tvůj stín zůstane tu dál
    Násobím to hezké, to, co zbylo nám…

    Laj la laj……..

    Vrátit zpátky ten čas nejde
    A já teď už vím co dál
    Už se nevzdávám
    Po tom všem, o čem jsme snili - nejsme Ty a já.
    Přiznávám, že Tě stále všude hledám,
    tiše bloudím v myšlenkách…

    Laj laj laj….

    Teď když každý den Tě potkávám
    a vidím Tvoji tvář
    přemítám
    vše, co bylo dávno mezi námi odvál čas
    A já svá zůstávám…

    I když mi chybí sladký slova
    o tom, jak moc mě máš rád,
    Mám teď sílu, pevně věřím,
    A už nechci se svých bláznivých snů nikdy vzdát a říkat,
    že radši jsi měl lhát
    Jsem teď šťastná, tak moc šťastná
    Osud musel to tak chtít……..Mmmmmm…..

    OdpovědětVymazat
  15. Lucie Pernekrová
    Queen

    Já a ty, teď vidíme.
    Jak plameny spalují stromy.
    Stojíme spolu naposledy.
    V tom prázdném světě temnoty.

    Teď vidíme
    Jak plameny spalují stromy.
    Naposledy tu spolu stojíme.
    Stůjme při sobě a držme se.

    Oh!
    Cítím to horko.
    Neboť temnota se vrací.
    Už je to blízko.
    Plameny stoupají, víš.
    Naše budoucnost je čím dál blíž.

    Vidíme plameny, spalují stromy
    Naposledy společně svobodní.
    Ohněm a kouřem nebe se plní.
    Do dnešní noci sečtou se naše dny.

    Noc už vzplála.
    Oheň dál se rozprostírá.
    Ooh, ooh, ooh, ooh.
    Zakryj si dlaní oči.
    Moc blízko jsme se dostali.
    Nezachrání nás už nikdo.
    Na toto osamělé místo.
    Dohlédlo mlhavé oko.
    Oh, prázdné duše ve větru
    Stín, jenž teď padá k zemi.
    Jsme uvězněni ohněm.
    Doufám, že si mě budeš pamatovat.
    Yeah yeah

    Temnota se vrátí.
    Vidím oheň.
    Buďme silní.
    Spravedlnost zvítězí.

    Já a ty (Já a ty).
    Vidíme, jak plameny spalují stromy.
    Naposledy tu.

    Vidíme plameny, spalují stromy
    Naposledy společně svobodní.
    Ohněm a kouřem nebe se plní.
    Do dnešní noci sečtou se naše dny.

    OdpovědětVymazat
  16. Krutá válka

    Krutá válka zuří, Johny musí jít
    Samotinká teď do noci hledím
    Však chtěla bych vedle něho snít.
    Chci jít s ním mohu? Nevím.
    Ne má lásko, ne.

    Pondělí je důležitým dnem
    Tvůj kapitán ti povely dát musí
    Můj zármutek není jen snem
    Prosím, být bez tebe se mi hnusí
    Ne lásko, ne

    Svážu si vlasy, za muže sebe převléknu,
    Snad dokážu tímto oddanost svou
    S tebou já vše zvládnu, ničeho se neleknu
    Mé city si nevybírají k tobě mě zvou
    Ne má lásko ne

    Ou Johny ou Johny, nemilý jsi k dívce své
    Jsi můj život, srdce mé už po ničem neprahne
    Nechci už poslouchat ty věty zlé
    Nech mě jíti s tebou zlé se nestane
    Ano má lásko, tak tedy ano
    Ano, pojď se mnou

    OdpovědětVymazat
  17. Tereza Budková

    Krutá válka

    Válka zemí běsní, můj drahý musí jít.
    Na bojiště smrti, nechci o něj přijít.
    Kéž bych s ním mohla jít, po boku ho mít.
    Snad je to jenom zlý sen.
    Ano, zlý sen jen.

    Už se to blíží, odchod milého.
    Já však nevzdávám se a věřím v jen dobré.
    Nikdo mi Tě přeci, jen tak neodvede.
    Snad je to jenom zlý sen.
    Ano, zlý sen jen.

    To ne, zůstaň semnou, nikam Tě nepustím.
    Má lásko buď si jistý, nikdy Tě neopustím.
    Pokud mi Tě odvedou, mé srdce to roztříští.
    Snad je to jenom zlý sen.
    Ano, zlý sen jen.

    Mé obavy se naplnily, můj milý na bojišti jest.
    Po něm tu zbyl pouze, nedojedený chřest.
    Mé srdce puklo žalem, ach tak moc mi chybí.
    Snad je to jenom zlý sen.
    Ano, zlý sen jen.

    Ne, žádný sen.

    OdpovědětVymazat
  18. Michaela Udatná
    song: Peter, Paul and Mary - The Cruel War

    Krutá válka
    Ten krutý boj, jenž skončil, zase začíná
    chtěl bych být už s tebou, tak marná vidina
    chtěl bych být už s tebou, mé srdce vzpomíná
    válka mi tě odnesla
    ach, lásko, ach

    Obávám se zítřka, svého osudu
    víra v prach se mění, život se krátí
    vzpomínky mi v hlavě zůstanou navždy
    zdálo se to jako sen
    ach, lásko, ach

    Beru si svou zbraň, dám přilbu na hlavu
    pláče moje milá?, v tom vidím postavu
    kráčející tiše, ani nedýchám
    proč válka je tak krutá
    ach, lásko, ach

    Má milá, má drahá, bojím se tak moc
    přistihnu sám sebe, volám o pomoc
    postava ta tajná je můj nepřítel
    čekám, kde je spasitel?
    ach, lásko, ach

    Ach, lásko, ach

    OdpovědětVymazat
  19. Vít Strnad
    Peter, Paul & Mary – Cruel War

    Den se nám už krátí, má milá pojď spát,
    snít budeme spolu, ráj má se nám zdát.
    Snít budeme spolu, že máme se již brát.
    Tak pojď si lehnout ke mně.
    Pojď lásko, pojď.

    Snění bude to krásné, po celičkou noc,
    vládnout našim osudům, takovou mít moc.
    Na nebe se dívat, pozorovat nov.
    Tak pojď si lehnout ke mně.
    Pojď lásko, pojď.

    Jen s tebou být, nenechat samotnou,
    stále o tě dbá-ti, dělat radostnou.
    Raději bych zemřel, než vidět tě smutnou.
    Tak pojď si lehnout ke mně.
    Pojď lásko, pojď.

    Má lásko, má lásko, nechci dál rán se bát,
    když pozdě se vzbudím, nebudeš tu stát.
    To je hlavní důvod, proč já si tě chci brát.
    Tak vezmi si mě lásko.
    Dnes, ještě dnes.

    Dnes, ještě dnes.

    OdpovědětVymazat
  20. Noční můra

    Noční můra mě trápí, nenechá mě spát,
    Vždy nad ránem mě lapí, když nemá mě kdo hřát.
    O loučení mi zdá se, to přichází už blíž,
    Den odchodu blíž zdá se.
    Lásko, krásně spíš!

    Na křídlech svých mi nese, nese zprávu zlou,
    V tom temném, chmurném lese, o pravdách, které lžou.
    Tak často slýchala jsem, má hlava klesá níž,
    Tvá milá jediná jsem.
    Lásko, krásně spíš!

    Tvá ústa šeptala mi, že milují jen mě,
    Vše byly to jen klamy, já utápím se v tmě.
    Tvé srdce buší pro ni, ne po mém boku spíš.
    Byl's princ na bílém koni.
    Lásko, kdepak spíš?

    Svůj život jsem ti dala,tak proč jen jsi mi lhal?
    Kde je láska, kde je oheň, oheň, co by plál?
    Mé srdce puká zlostí, je smutné, ty to víš.
    Tak krutou jsi bytostí.
    Zrádce, nechoď blíž!

    OdpovědětVymazat
  21. Eva Kšírová
    Peter, Paul & Mary


    Když jsem býval malý
    rád jsem si hrál sám
    a pohádkový svět byl otevřen nám
    Mým drahým přítelem byl medvídek Lů
    hrávali jsme si spolu na posedu.

    Dny trávené spolu
    byly plné krás
    já skoro slyšel jeho sametový hlas
    Tím tajemným světem my šli vstříc svým snům
    zmámení tímto kouzlem plným zázraků.

    A jak léta běží
    stříbrné vlasy mám
    ze zrcadla shlíží vrásčitá má tvář
    ale radost v duši ta stále trvá dál
    při vzpomínce na tebe jsem znovu zas mlád.

    Mé díky, mé díky
    za život co mám
    za krásu všech let, kdy nebyl jsem tu sám
    za krásu všech těch let mám tě já stále rád
    proto sny ve svém srdci chci si zachovat.

    OdpovědětVymazat
  22. Odloučení

    Když ráno probouzím se, hned koukám na nebe,
    slunce tak krásně hřeje,já myslím na tebe.
    Myslím na naše setkání, slzy na tváři mám.
    Proč já nešla jsme s tebou,
    promiň, lásko má.

    Odjel si daleko, do krajů vzdálených,
    dlouho jsi se mi díval, do očí smířených.
    Když tvůj vlak odjížděl,v mém srdci byla tma.
    Proč já nešla jsem s tebou,
    promiň, lásko má.

    Slíbil si že se vrátíš, až obchod uzavřeš,
    budeme se mít dobře a ty zbohatneš.
    Teď už je to tři roky, co vydal ses na trať.
    Proč nevracíš se domů,
    vrať se lásko, vrať.

    Každý večer čekám, že tvůj hlas uslyším,
    Vezmeš mě do náruče a mé rty políbíš.
    Do konce svého života, zůstanu ti věrná.
    Proč já nešla jsme s tebou,
    promiň, lásko má.

    OdpovědětVymazat
  23. V představách svých ležím,
    život před očima plout
    si nechat chci, v řetězci
    vzpomínek tak mocných, které prožil jsem.
    Všechny radosti i strasti,
    kde se berete, proč mou hlavu chcete plést?

    Kdysi žil jsem jen přítomností,
    s hlavou tak čistou
    a bez starostí, jak král.
    Nevím, nač jsem tu hlavu tehdy vůbec měl.
    Teď jen sním, vyhlížím opět časy staré,
    kdy jsem nechal mysl plout.
    Čas však běží dál, minulost mám za sebou.

    Lalala...

    Žádám růžovější zítřky,
    bez toho aby přišel pád,
    lepší skrz na skrz.
    Pouze trochu naděje, hlavně bez strasti.
    Mám obavy, ale ty se nenaplní, když přijdu s bojem
    a budu hrát fér.

    Probírám se věcmi starými
    a přeji si být sám,
    zcela sám.
    A začít od začátku, s pocitem, jež ubíjí,
    ubíjí, jsem zcela sám.

    S životem prát se jak boxer,
    to je úděl můj já vím,
    úděl který mi byl souzen.
    Prát se až do samého konce,
    s hlavou vztyčenou a silný.
    Nejsem naštvanej a zlej,
    ta zlost se ztrácí, už se ztrácí,
    jsem na pokraji sil.

    Lalala....

    OdpovědětVymazat
  24. Oprava

    Krutá válka

    Krutá válka zuří, Johny musí jít
    já z rána do noci, chtěla bych s ním být.
    já chtěla bych s ním být, ničí to srdce mé
    Dovolíš mi s tebou jít?
    Ne, lásko ne.

    Zítra je neděle a pondělí je dnem
    kdy kapitán tě povolá a ty musíš pryč
    kapitán tě povolá, ničí to srdce mé
    Dovolíš mi s tebou jít?
    Ne, lásko ne.

    sepnu si vlasy, mužský šat obléknu,
    tvé rady vyslechnu, dokud půjdem dál
    tvé rady vyslechnu, nikdo nic nepozná
    Dovolíš mi s tebou jít?
    Ne, lásko ne.

    Oh Johny, oh Johny ty můj nemilý
    Miluji tě více, než všichni ostatní
    Miluji tě více, než umím slovy říct
    Dovolíš mi s tebou jít?
    Ano lásko, ano.

    Ano lásko, pojď.

    OdpovědětVymazat
  25. Láska věčná

    Má láska je věčná, má milá však víš,
    tak chyť se mě pevně, a pojď ke mně blíž.
    Tak chyť se mě pevně, a měj ve mně skrýš.
    A věčně budem spolu.
    Sni, lásko, sni.

    Zítra máme svatbu, zítra je ten den,
    tvůj slib bude znít kaplí, slyší ho až ven.
    Já si budu jistý, že není to sen.
    A věčně budem spolu.
    Sni, lásko, sni.

    Až mě políbíš, pak budeš mou paní,
    a budu si jistý, konec je hraní.
    A budu si jistý, že vyhrál jsem klání.
    A věčně budem spolu.
    Sni, lásko, sni.


    Má paní, má paní, teď čeká nás cesta,
    budu stát při tobě, Bůh mě neztrestá.
    Budu stát při tobě, jsi moje nevěsta.
    A věčně budem spolu.
    Bdi, lásko, bdi.

    OdpovědětVymazat
  26. Denisa Pekárová11. května 2014 v 10:30

    Já o tobě jsem sníval, bylas plná krás,
    s tebou jsem chtěl být, však lásku vzal ďas.
    Své srdce dal jsem ti, ale tys ho zlomila,
    tak nechám tě odejít.
    Jdu, lásko, jdu.
    Odcházím dneska, zítra budu pryč,
    loučím se s tebou a ty jsi jen sen.
    Loučím se s tebou, pro mě jsi nic,
    tak nechám tě odejít.
    Jdu, lásko, jdu.
    Jdu pouštní prérií a pokračuji dál,
    už je vše za mnou, všechno trápení,
    už je vše za mnou a všichni to ví,
    nechal jsem tě odejít.
    Jdu, lásko, jdu.
    Lásko, o lásko, pokračuji dál,
    tvá náruč mě vítá, pokračuji dál,
    tvá náruč mě vítá, láska je věčná,
    nechal jsem tě odejít.
    Jdu, lásko, jdu.

    OdpovědětVymazat
  27. Krutá válka

    Proč jen’s musel odejít do té války zlé?
    Já budu na tě myslet před spánkem pokaždé.
    Jak bojuješ na poli za naši krásnou vlast,
    Já chtěla bych za tebou,
    Proč jen nemůžu?

    Bojovat po tvém boku, to je vše co chci
    Já vydám se za tebou, to musí jít přeci.
    Obléknu uniformu, čepici nasadím.
    Já chtěla bych za tebou,
    Proč jen nemůžu?

    Proč jen neumím střílet, o náš život se bít?
    Já nechci tu jen sedět a večeři vařit.
    Slzy začínám ronit, do hrnce stékají.
    Já chtěla bych za tebou,
    Proč jen nemůžu?

    Já čekám na tvůj dopis, zda stále rád mě máš?
    A zda na mě také myslíš, když válku přežíváš.
    Už pošťák psaní nese, já napřed mu běžím.
    Ty chceš být pořád se mnou
    Budem jen spolu!

    Budem jen spolu!

    OdpovědětVymazat
  28. Krutá válka zuří, Johny se jde prát
    A já chci být u něj, po jeho boku spát
    Já chci být u něj, trápí se srdce mé,
    Proč nemůžu být s tebou
    Ne, lásko ne

    Zítra je Neděle, a v Pondělí je den
    Kdy kapitán zavolá a ty poslechneš
    Kapitán tě zavolá a ty opustíš mě,
    Proč nemůžu být s tebou,
    Ne, lásko ne

    Svážu si své vlasy, mužský šat obleču,
    A jako tvůj druh s tebou do boje odejdu
    Do boje půjdem spolu, nikdo to netuší
    Proč nemůžu jít s tebou
    Ne, lásko ne

    Ó Johny, ó Johny, proč jsi tak bezcitný,
    Miluji tě více než kdokoliv jiný,
    Já miluji tě více než popsat se dá
    Nemůžu jít tam s tebou?
    Jo, lásko jo

    OdpovědětVymazat
  29. Šárka Maříková

    Válka se blíží, proč se musí bít,
    proč odvádí muže, proč nemohou žít.
    Již věky to trvá, nemá to smysl.
    Ať už všemu je konec,
    tomu neštěstí.

    Zítra to přijde, má láska musí jít.
    Odvedou ho do války, mezi vojáky.
    Rozloučí se se mnou, to mě ničí
    Ať už všemu je konec,
    tomu neštěstí.


    Loučení mě ničí, už není cesty zpět,
    Zůstanu tu sama, těžké přežívání.
    Zůstanu tu sama, není cesty zpět.
    Ať už je všemu konec,
    tomu neštěstí.


    O bože, o bože, proč to dovolíš.
    Můj milý bude sám a ztracen.
    Můj milý už nebude moci najít cestu zpět.
    Ať už je všemu konec,
    proč není štěstí.

    OdpovědětVymazat