24. března 2009

Detektivní příběhy Dorothy L. Sayersové (Úvod - skupina Solo)

Dorothy L. Sayersová se společně s Agathou Christie a P. D. Jamesovou dlouhodobě řadí k nejpopulárnějším autorkám britské podoby detektivního žánru. Často využívá kontrastu mezi jazykem různých společenských vrstev, extrémním způsobem řeči charakterizuje postavy, navozuje emotivní situace, ironizuje.

Úkoly:
1. Zjistěte si základní informace o D.L.Sayersové a jejím díle.
2. Uložte si pdf "Murder Must Advertise" z capsy a na internetu si najděte synapsi této detektivky. Prolistujte text, seznamte se s autorským stylem.
(Pozor, v pdf jsou chyby vzniklé nepřesným převodem scanovaného textu!)
3. Skupina SOLO (individuálně): Přeložte "Author's note" a vložte svůj překlad do komentáře k blogu.
4. Všichni studenti (ve dvojicích - solo+obor): přeložte "Epilogue" a vložte svůj překlad do komentáře k blogu. Nezapomeňte příspěvek podepsat (oběma jmény).

AUTHOR'S NOTE
I do not suppose that there is a more harmless and law-abiding set of people in the world than the Advertising Experts of Great Britain. The idea that any crime could possibly be perpetrated on advertising premises is one that could only occur to the ill-regulated fancy of a detective novelist, trained to fasten the guilt upon the Most Unlikely Person. If, in the course of this fantasy, I have unintentionally used a name or slogan suggestive of any existing person, firm or commodity, it is by sheer accident, and is not intended to cast the slightest reflection upon any actual commodity, firm or person.

EPILOGUE
Tell England. Tell the world. Eat more Oats. Take Care of your Complexion. No More War. Shine your Shoes with Shino. Ask your Grocer. Children Love Laxarnalt. Prepare to meet thy God. Bung's Beer is Better. Try Dogsbody's Sausages. Whoosh the Dust Away. Give them Crunchlets. Snagsbury's Soups are Best for the Troops. Morning Star, best Paper by Far. Vote for Punkin and Protect your Profits. Stop that Sneeze with Snuffo. Flush your Kidneys with Fizzlets. Flush your Drains with Sanfect. Wear Wool-fleece next to,the Skin. Popp's Pills Pep you Up, Whiffle you Way to Fortune....
Advertise, or go under.

46 komentářů:

  1. Nepředpokládám, že na světě exituje více neškodný a zákon dodržující druh lidí než reklamní konzultanti z Velké Británie. Nápad, že nějaký zločin by mohlbýt případně spáchán z reklamní premisy, je to, co se může objevit jen u nemocně regulovaných spisovatelů, naučených hladovět po vině nejvíce neoblíbeného čověka. Jestlize, v mezích fantazie, jsem nezáměrně použila jméno a sloganové sugesce jakékoliv existující osoby, společnosti nebo komodity, to je pouhá náhoda, a nebylo to záměrně vyvolat nejjemnější reflekci nějaké existující komodity, firmy nebo osoby.

    OdpovědětVymazat
  2. Luboš barák, jen se mi to uložilo jako ějaký DCpodivín...

    OdpovědětVymazat
  3. Neříkám, že je na světě více neškodných nebo zákony dodržujících lidí nežli jsou reklamní designéři ve Velké Británii. Možnost toho, že vražda může být spáchána i přes inzerát, je dobrou inspirací hlavně pro autora detektivních příběhů, který svede vinu na nejméně a nepravděpodobně podezřelou osobu. Jestliže jsem použila neúmyslně názvy a slogany, které mají nějakou spojitost se současnými osobami, produkty, firmami nebo institucemi, tak se tak stalo pouze náhodou.
    Peter MOc

    OdpovědětVymazat
  4. Neříkám, že jsou na světě neškodní lidé nebo lidé více dodržijící zákony nežli jsou reklamní designéři ve Velké Británii. Možnost toho, že vražda může být spáchána i přes inzerát, je dobrou inspirací hlavně pro autora detektivních příběhů, který svede vinu na nejméně a nepravděpodobně podezřelou osobu. Jestliže jsem použila neúmyslně názvy a slogany, které mají nějakou spojitost se současnými osobami, produkty, firmami nebo institucemi, stalo se tak pouze náhodou.
    Peter MOc

    OdpovědětVymazat
  5. Autorovy poznámky
    Nepředpokládám, že na světě existují ještě méně neškodní a zákon více dodržující lidé, než jsou reklamní experti ve Velké Británii. Myšlenka, že jakýkoli zločin může být spáchán v prostorách reklamních společností, může napadnout jen autora s chorobně přehnanou fantazií, trénovanou k přiřknutí viny té nejméně pravděpodobné postavě. Pokud jsem v průběhu tohoto fantazírování neúmyslně použila jméno nebo slogan připomínající jakoukoli existující osobu, firmu nebo výrobek, je to pouhá náhoda, záměrem nebylo sebemenší srovnávání s jakýmkoli aktuálním výrobkem, firmou nebo osobou.

    Vladimír Puršl

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Autorova poznámka

    Nemyslím si, že se někde na světě vyskytuje klidnější skupina lidí žijících podle zákona, než jsou pracovníci v reklamě jaké máme ve Velké Británii. Pouhá myšlenka na zločin spáchaný v reklamní společnosti může napadnout autora s velmi bujnou fantazií, uvyklou spojit si podezřelého s nejméně pravděpodobnou variantou. Možná jsem při psaní náhodně použila jméno nebo slogan připomínající jméno či slogan již existující, název společnosti nebo výrobku, jde však o podobnosti čistě náhodné. Nebylo mým záměrem jakkoli srovnávat smyšlené s existujícím produktem, společností či osobou.

    M.Oswaldová

    OdpovědětVymazat
  8. Nemyslím si, že je ve světě větší počet bezúhonných a zákonydodržujících lidí než reklamních specialistů ve Velké Británii.
    Představa, že jakkýkoli zločin by popřípadě mohl být spácháný v prostorách reklam, je jediná, která by mohla nastat jedině u neovladatelně fantazírujícího spisovatele detektivního románu, jehož cílem je připsat vinu na zcela nepravděpodobnou osobu. Jestliže, v průběhu této představy, jsem užila jména nebo slogan poukazující na jakoukoli žijící osobu, firmu nebo zboží, stalo se tak pouhou náhodou a nebylo v úmyslu poukázat sebemenší shodou na skutečnou osobu, firmu nebo zboží.

    OdpovědětVymazat
  9. Nepředpokládám, že je na světě více neškodná a zákony dodržující skupina lidí než britští odborníci na reklamu.
    Myšlenka, že jakýkoliv zločin může být spáchán v prostorách reklamní agentury,
    se může zrodit pouze v choré mysli autora detektivek,vyškoleného přisoudit vinu nejméně pravděpodobné osobě.
    Pokud jsem v důledku této fantazie neumyslně použila jméno nebo slogan připomínající nějakou skutečnou osobu,
    firmu či výrobek, stalo se to zcela náhodně a bez záměru odkazovat k jakémukoliv existujímu výrobku, značce či osobě.

    Veronika Starečková

    OdpovědětVymazat
  10. Domnívám se, že nikde jinde na světě nenajdete
    okruh lidí tak nevinných a zákonů dbalých jako jsou
    právě reklamní experti z Velké Británie.
    Myšlenka, že jakýkoliv zločin může být spáchán na půdě reklamních
    kanceláří, je jediná, která může vyvstat pouze v neřízené mysli
    autora detektivních románů, jenž má tendence svalovat vinu na
    nejvíce nenáviděnou osobu.
    Jestliže jsem v proudu této předtavy použila jméno nebo reklamní
    heslo připomínající skutečnou osobu, společnost nebo produkt,
    stalo se tak čirou náhodou. Rozhodně nebylo v úmyslu vrhat
    sebemenší odraz na skutečný produkt, společnost či osobu.

    šírová, aj solo

    OdpovědětVymazat
  11. Nemyslím si, že někde existují více bezúhonní a zákona dbalí lidé, než odborníci na reklamu ve Velké Británii. Myšlenka, že jakýkoliv zločin by mohl být spáchán v prostorách reklamní kanceláře, by se mohla vyskytnout pouze v pomýlené fantazii spisovatele detektivních příběhů, vyškoleného svalit vinu na tu nejnepravděpodobnější osobu. Pokud jsem, v průběhu tohoto tvoření, nezáměrně použila jméno nebo slogan připomínající jakoukoliv existující osobu, firmu, nebo výrobek, stalo se tak čirou náhodou a neměla jsem v úmyslu vytvořit nejmenší podezření spojitosti s jakýmkoliv skutečným výrobkem, firmou, nebo osobou.

    Aneta Mikušová (solo)

    OdpovědětVymazat
  12. Nepředpokládám, že by na světě existovali neškodnější a bezúhonější lidé, než jsou tvůrci reklam ve Velké Británii. Myšlenka, že zločin by mohl být spáchán v prostorách reklamní agentury, se snad může zrodit jen v hlavě spisovatelky detektivních románů, která je ve své nespoutané fantazii zvyklá udělat viníka z té nejméně pravděpodobné osoby. Jestliže jsem během mého fantazírování neúmyslně použila jméno nebo slogan připomínající určitou osobu, firmu nebo výrobek, podobnost je čistě náhodná a nebyl zde sebemenší záměr je jakkoli srovnávat.
    Veronika Novotná

    OdpovědětVymazat
  13. AUTOROVA POZNÁMKA

    Nepředpokládám, že se někde nachází více neškodný a zákon respektující spolek lidí, než jsou reklamních experti Velké Británie. Tato idea, že některé zločiny mohou být spáchány pro reklamní účely se může odehrávat pouze v nestabilní mysli autora detektivek, který je vytrénován na to, aby vina padla na tu nejmíň pravděpodobnou osobu. Pokud jsem v zajetí fantazie nevědomě použila jméno nebo slogan připomínající nějakou existující osobu, firmu nebo zboží, stalo se tak naprosto náhodně. Hanit nějaké současné zboží, firmu nebo osoby není mým záměrem.

    Kočka D.

    OdpovědětVymazat
  14. Nepředpokládám, že na světě existuje bezúhonnější a pokojnější skupina lidí, než jsou reklamní experti Velké Británie. Myšlenka, že jakýkoliv zločin by mohl být spáchán v reklamním areálu, se může objevit jen v bujné fantazii pisatele detektivek, vytrénovaného urychlit svalení viny na tu nejnepravděpodobnější osobu. Jestliže jsem vlivem této fantazie nezáměrně použila jméno nebo slogan připomínající nějakou existující osobu, firmu nebo produkt, byla to opravdu pouhá náhoda. Nebylo mým úmyslem vytvořit sebemenší spojitost s jakýmkoliv skutečným produktem, firmou, nebo osobou.

    Lea T.

    OdpovědětVymazat
  15. Nepředpokládám, že by se na světě existovali víc neškodní a spořádaní lidé, než bychom mohli nalézt mezi britskými odborníky přes reklamu. Představa, že by zločin mohl být páchán uvnitř reklamní agentury, se může zdát že byla splozena choromyslným autorem detektivních románů, jenž se snaží svalit vinu na tu nejméně pravděpodobnou osobu. Jestli-že jsem tedy v tomto směru užila jméno či slogan spojený s nějakou existující osobou, firmou či produktem, bylo to čistě náhodou, a ne za účelem upoutat byť jen nejmenší pozornost na jakýkoli skutečný produkt, firmu, či osobu.

    OdpovědětVymazat
  16. Řekněte to Anglii. Řekněte to světu. Jezte více vloček. Pečujte o svou pleť. Žádnou další válku. Naleštěte své boty Leskem. Zeptejte se u vašeho prodavače. Děti milují Projímáček. Připravte se na setkání s Bohem. Zátkovo pivo je lepší. Zkuste párky značky Haf. Vyžeňte prach z domu. Dejte jim Křupíny. Nejlepší pro lidičky jsou Přestávkové polívčičky. Ranní Hvězda, lepší noviny nikdo nezná. Volte Vtipálka a chraňte tak svůj majetek. Zastavte to kýchnutí Stopkašlem. Propláchněte své ledviny Šumíkem. Pročištěte váš odpad Rozpouštěčem. Nos Hebko-vlnku jak svou druhou kůži. Taťkovy pilulky tě vzpruží. Odvane vás na cestu ke štěstí....
    Nabízej, nebo půjdeš ke dnu.

    Aneta Mikušová, Veronika Novotná (solo), Michaela Polonyová (aj sv vz)

    OdpovědětVymazat
  17. Řekněte to Anglii. Řekněte to světu. Jezte více ovsa. Dbejte o svou pokožku. Dost válek. Vyleštěte si boty Leštíkem. Zeptejte se vašeho dealera. Děti milují Tribo. Připravte se na setkání s Bohem. Bongovo pivo je nejlepší. Vyzkoušejte Ratlíkovy párky. Zbavte se prachu. Křupněte si. To nejlepší do války, jsou polévky od Marky. Ranní hvězda, to nejlepší čtení. Volte Quimpyho, chraňte svoje vklady. Šňup a jsi v pohodě. Propláchněte ledviny šumákem. Proražte odpad s Krtkem. Zabalte své tělo do Rouna. Pepanovy pilule, nakopnou vám kebule a štěstena vás nemine...
    Inzeruj nebo skončíš.
    Kočka & Bornová

    OdpovědětVymazat
  18. Řekni to Anglii! Řekni to světu. Jez víc vlákniny. Starej se o svůj vzhled. Žádné další války. Lešti své boty Šínem. Ptejte se svého hokynáře. Děti milují Loxy. Připrav se na setkání se svým Bohem. Čepované pivo je lepší. Ochutnejte Hafanovy párky. Huk - a prach je pryč. Dej jim Křupinky. Albertovy polévky - to nejlepší pro vojáky. Ranní hvězda - ty nejlepší noviny. Volte Zaškina a zachraňte své zisky. Přestaňte kýchat se Šňupkou.Vypláchněte ledviny Šumákem. Pročistěte odpady Žroutem. Noste Ovčí vlnu na holém těle. Pumpovy pilulky tě napumpují, přivedou tě na cestu k bohatství.

    Linda Černá, Zuzana Hofová

    OdpovědětVymazat
  19. Řekněte to Anglii. Řekněte to světu. Jezte více ovsa. Starejte se více o svou pleť. Válka- už nikdy více. Naleštěte si boty s Baťou. Zeptejte se Vašeho kupce. Děti milují Kindersurprise. Připravte se na setkání s Bohem. Gambrinus je lepší. Zkuste párky od Zemana. Pryč s prachem. Dejte jim oplatky Opavia. Snagsaburyho párky jsou nejlepší pro armádu. Ranní hvězdou je deník Směr. Volte Propunkina a chrantě své zisky. Zastavte rýmu s kapesníky Snuffo. Vyčistěte si své ledviny s přípravkem Fizzle. Noste bavlnu a fleece blízko Vaší pokožky. Vitamíny Centrum Vás povzbudí. Najděte si cestu ke štěstí. Inzerujte nebo shnijte.
    Petra Bártová, P.Nováková

    OdpovědětVymazat
  20. Epilog:

    Řekni Anglii. Řekni světu. Papej ovesné vločky. Pečuj o svůj vzhled. Žádná další válka – žádné války. Nalešti si boty sprayem Lesko-třpyt. Zeptej se u svého hokynáře. Vaše děti milují Nedbalnalt. Připrav se na setkání s Bohem. Čepované pivo je lepší. Vyzkoušejte náše psí kousky. Pryč s prachem. Nabídni jim křupky. Snagsbury polévka je nejlepší pro vojáky. Nebo chutná hlavně vojákům. Morning Star-Jitřenka , dosud nejlepší a nejčtenější noviny. Volte Pankistu a chraň své zisky. Zastav kýchání se Šňupkos Spláchni své ledviny se Selhankou. Vyčisti si odpad se Hojifekelem . Měj jehněčí vlnu po ruce, a to na kůži. Taťulovský pilulky tomu dají šťávu. Pomož svému štěstí k bohatství.
    Propaguj nebo zbankrotuj.
    Aja Janatova, Peter Moc

    OdpovědětVymazat
  21. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  22. Řekni to Anglii. Řekni to světu. Jez víc ovesných vloček. Válka – už nikdy víc. Nablyšti své boty Blyštivcem. Žádej u svého prodejce. Děti milují Miloslad. Připrav se na setkání se svým Bohem. Pivo od Výčepních je nejlepší. Vyzkoušej Psíkus párky. (Párky Psíkusy – rovnou do pusy : - ) Zatoč s prachem. Nakřupni je. Polévky od Pepči jsou pro vojáky nejlepší. Nejlepší tapety jsou ty od Ranní komety. Vol Pařízky a pečuj o své penízky. Zastav to kýchání Šňupem. Pročisti si ledviny Šuměnkami. Odtok vypláchni Plašetem. Nos vlněné rouno těsně na tělo. Kopovy pilulky tě nakopnou. Roztoč svou cestu ke štěstí…
    Inzeruj, nebo zbankrotuj.

    Lea T., Walda

    OdpovědětVymazat
  23. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  24. Myslím, že je stěží byste na světě našli více neškodnou a zákony dodržující skupinu lidí než jsou britští odborníci na reklamu. Představa, že by jakýkoliv zločin mohl být spáchán v prostorách reklamní agentury se může zrodit pouze v narušené mysli autora detektivních příběhů, jenž se snaží svalit vinu na nejméně pravděpodobnou osobu. Pokud jsem tedy neumýslně použila jméno nebo slogan pojující se k existující osobě, firmě nebo produktu, stalo se tak zcela náhodou, nikoli za účelem upoutat sebemenší pozornost na jakýkoliv existující produkt, firmu nebo osobu.

    OdpovědětVymazat
  25. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  26. Řekněte to Anglii. Řekněte to světu. Jezte více obilnin. Pečujte o svou pleť. Už žádnou válku. Leštěte lakovky Leštíkem. Zeptejte se svého obchodníka. Děti milují Mlíčko na bolavé bříško. Připravte se na setkání s Pánem. Perfektní pivo od pana Poláčka. Ochutnejte párky Alík a syn. Šup s prachem pryč. Dejte jim Křupinky. Polévky od pana Nováčka zahřejí každého vojáčka. Ranní záře rozzáří všechny tváře. Volte pana Šaška, nabyde vám taška. Každé kýchání rychle povolí, když nám šňupati Šnupek dovolí. Prošumte ledviny Šuměnou. Protáhněte trubky Protáhlíkem super. Měkkovlnku na tělo a bude vám veselo.Poppovy pilule rozpumpují vás, na cestu za štěstím připraví vás snáz. Propaguj nebo se vypakuj.

    OdpovědětVymazat
  27. Nepředpokládám, že na světě exituje více neškodný a zákon dodržující druh lidí, než reklamní konzultanti z Velké Británie. Nápad, že nějaký zločin by mohl být případně spáchán z reklamní premisy, je to to, co se může objevit jen u chorobně fantazírujících spisovatelů, který svalí vinu na nejvíce neoblíbeného čověka. Jestliže, v mezích fantazie, jsem nezáměrně použila jméno či sloganové sugesce jakékoliv existující osoby, společnosti nebo komodity, tak je to pouhá náhoda, a nebylo záměrné vyvolat nejjemnější reflexi jakékoliv existující firmy, výrobku nebo osoby.

    OdpovědětVymazat
  28. Nepředpokládám,že na světě existuje bezúhonější a pokojnější skupina lidí než jsou reklamní experti ve Velké Británii. Myšlenka, že jakýkoliv zločin by mohl být spáchán v reklamní agentuře, se může objevit pouze u autora s příliš bujnou fantazií, který je zvyklý svalit vinu na tu nejnepravděpodobnější osobu. Jestiliže jsem v průběhu tohoto příběhu neúmyslně užila název nebo slogan referující k jakékoliv existující osobě, firmě nebo zboží, stalo se tak pouhým omylem. Jakákoli podobnost s existujícím zbožím, firmou nebo osobou je čistě náhodná.

    Zuzana Hofová

    OdpovědětVymazat
  29. Autorova poznámka
    Nepředpokládám, že se někde na světě nachází méně neškodná a zákon respektující skupina lidí, než jsou reklamních experti Velké Británie. Tato myšlenka, že jakýkoliv zločin by mohl být spáchán v provozovně reklamní společnosti, by se mohl odehrát pouze v bezmezné mysli autora detektivek, který je vyškolen, aby padla vina na tu nejméně podezřelou osobu. Pokud jsem, v důsledku fantazie, nevědomě použila jméno nebo slogan podmaňující jakoukoliv existující osobu, firmu nebo zboží, stalo se tak čistě náhodou a není mým záměrem vrhat špatné světlo na jakékoliv současné zboží, firmu nebo osobu.
    Jana Šourková

    OdpovědětVymazat
  30. Epilog
    Řekněte Anglii. Řekněte světu. Jezte více Ovesných vloček. Starejte se o svou Pleť.
    Už žádné války. Vyleštěte si boty Lešťákem. Zeptejte se svého prodejce.
    Děti milují Laxkonky. Připravte se na setkání s vaším Bohem. Zátkův ležák je lepší.
    Zkuste Psounovy párky. Zbavte se prachu Šupem. Dejte jim Křoupáky. Zákopovy polévky pro
    pěchotu to nejlepší. Galaktické roviny, ty nejlepší noviny.
    Volte Dýňáka a chraňte své zisky. Přestaňte kýchat se Šňupákem.
    Opláchněte si ledviny Selhalem. Vyčistěte odtok Vejplachem.
    Noste Vlněnku místo Koženky. Práskovy pilulky vás vzpruží, odvanou vás ke štěstí.
    Propaguj nebo se bež zahrabat.
    Michal Janíček

    OdpovědětVymazat
  31. Nemyslím si, že je ve světě větší počet bezúhonných a zákonydodržujících lidí než reklamních specialistů ve Velké Británii.
    Představa, že jakkýkoli zločin by popřípadě mohl být spácháný v prostorách reklam, je jediná, která by mohla nastat jedině u neovladatelně fantazírujícího spisovatele detektivního románu, jehož cílem je připsat vinu na zcela nepravděpodobnou osobu. Jestliže, v průběhu této představy, jsem užila jména nebo slogan poukazující na jakoukoli žijící osobu, firmu nebo zboží, stalo se tak pouhou náhodou a nebylo v úmyslu poukázat sebemenší shodou na skutečnou osobu, firmu nebo zboží.

    OdpovědětVymazat
  32. Řekněte to Anglii. Řekněte to světu. Jezte více ovsa. Starejte se více o svou pleť. Válka- už nikdy více. Naleštěte si boty s Baťou. Zeptejte se Vašeho kupce. Děti milují Kindersurprise. Připravte se na setkání s Bohem. Gambrinus je lepší. Zkuste párky od Zemana. Pryč s prachem. Dejte jim oplatky Opavia. Snagsaburyho párky jsou nejlepší pro armádu. Ranní hvězdou je deník Směr. Volte Propunkina a chrantě své zisky. Zastavte rýmu s kapesníky Snuffo. Vyčistěte si své ledviny s přípravkem Fizzle. Noste bavlnu a fleece blízko Vaší pokožky. Vitamíny Centrum Vás povzbudí. Najděte si cestu ke štěstí. Inzerujte nebo shnijte.

    OdpovědětVymazat
  33. Řekněte to Anglii. Řekněte to celému svět. Jezte víc vlákniny. Pečujte více o svoji pleť. Už žádné další války. Nalešti si boty Leštíkem. Zeptej se své prodavačky. Děti milují Projímáčka. Připrav se na schůzku s Bohem. Černé pivo je stejně nejlepší. Rozhodně vyzkoušejte párky Haf. Pryč s prachem. Dejte jim křupinky. Polévky Od Mamky, nejlepší do války. Ranní Hvězda, nejlepší noviny široko daleko. Volte Krkouna, ochráníte své úspory. Zastavte kýchání s Kýcháčkem. Propláchněte své ledviny Šumáčkem. Na odpad, jedině s Kachnou. Fleece, tak příjemný na dotek. Poppíkovy pilulky vás postaví na nohy, roztoč svou cestu ke štěstí…
    Inzeruj, nebo se propadni.
    Jana Šourková, Zdena Hrušková

    OdpovědětVymazat
  34. AUTOROVA POZNÁMKA

    Nepředpokládám že by bylo více neškodnějších a pokojnějších lidí než reklamní experti Velké Británie. Myšlenka že by mohl být zločin spáchán v prostorách reklamních agentur je dobrou inspirací hlavně pro autora detektivních příběhů, navyklého spojit si podezřelého s nejméně pravděpodobnou variantou. Jestliže jsem v důsledku této představy použila jméno nebo reklamní
    heslo, které již existuje, stalo se tak zcela náhodně a nebyl zde žádný záměr je jakkoliv srovnávat.

    Vojtěch Fridrich

    OdpovědětVymazat
  35. Řekněte to Anglii. Řekněte to celému světu. Jezte více cereálií. Starejte se více o svou pleť. Už žádnou válku. Naleštěte si boty Panem Leštíkem. Zeptejte se svého prodejce. Dejte dětem Mlíčňák ať nebolí je bříško. Připravte se na setkání se Stvořitelem. Pivo od pana Nováka povzbudí každého chlapáka. Zkuste Hafíkovy párky přežijete nemoci i války. Pryč s prachem. Dejte jim Křupinky. Polévky od Pana Poláčka potěší každého vojáčka. Po ránu na každý pád noviny Ranní Hvězda musí každý ke kávě si dát. Zvolte si Pana Penízka ohlídá výdělek i vašeho Pepíčka. Zbavte se kýchání s Hepčíkem. Propláchněte si ledviny Šumákem. Když čistý záchod tak se Čistíkem. Naše prádlo, tak jemné na dotek. Život do žil vám vleje sirup od Pana Reye, Najděte i Vy svou cestu ke štestí.
    Inzeruj či zhyň.

    Veronika Starečková

    OdpovědětVymazat
  36. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  37. Epilog:

    Řekněte Anglii. Řekněte světu. Papejte ovesné vločky. Pečujte o svůj vzhled. Žádná další válka – žádné války. Naleštěte si boty sprayem Lesko-třpyt. Zeptejte se u svého hokynáře. Vaše děti milují Nedbalnalt. Připravte se na setkání s Bohem. Čepované pivo je lepší. Vyzkoušejte náše psí kousky. Pryč s prachem. Nabídněte jim křupky. Snagsbury polévka je nejlepší pro vojáky. Nebo chutná hlavně vojákům. Morning Star-Jitřenka , dosud nejlepší a nejčtenější noviny. Volte Pankistu a chraň své zisky. Zastav kýchání se Šňupkos Spláchni své ledviny se Selhankou. Vyčistěte si odpad se Hojifekelem . Mějte jehněčí vlnu po ruce, a to na kůži. Taťulovský pilulky tomu dají šťávu. Pomozte svému štěstí k bohatství.
    Propagujte nebo zbankrotujte.
    Aja Janatova, Peter Moc

    OdpovědětVymazat
  38. Epilog
    Řekněte Anglii. Řekněte světu. Jezte více Ovesných vloček. Starejte se o svou Pleť.
    Už žádné války. Vyleštěte si boty Lešťákem. Zeptejte se svého prodejce.
    Děti milují Laxkonky. Připravte se na setkání s vaším Bohem. Zátkův ležák je lepší.
    Zkuste Psounovy párky. Zbavte se prachu Šupem. Dejte jim Křoupáky. Zákopovy polévky pro
    pěchotu to nejlepší. Galaktické roviny, ty nejlepší noviny.
    Volte Dýňáka a chraňte své zisky. Přestaňte kýchat se Šňupákem.
    Opláchněte si ledviny Selhalem. Vyčistěte odtok Vejplachem.
    Noste Vlněnku místo Koženky. Práskovy pilulky vás vzpruží, odvanou vás ke štěstí.
    Propaguj nebo se bež zahrabat.
    Michal Janíček
    Vojtěch Fridrich

    OdpovědětVymazat
  39. Řekněte to Anglii! Řekněte to světu! Jezte víc obilnin! Pečujte o svoji pleť! Už žádné války. Naleštěte si botky super sprejem z Tesca! Zeptejte se ve svém hokynářství. Děti zbožňují čokoládu Milku! Připravte se na setkáni s Bohem. Plzeňské pivo až na věky! Vyzkoušejte Kostelecké uzeniny! Už žádný prach! Nabídněte jim sušenky Be-Be! Vitana polévky-ty nejlepší do každého zákopu! Rozbřesk- noviny pro každý úsvit! Zvolte Punkina a chraňte své zisky! Na rýmu a kašel lék si našel! Čisté ledviny jen díky Diocelu! Na ucpaný odpad s Krtkem! Fleecová bunda- vaše druhá kůže. Multivitamíny CEM-M pro vaše zdraví- na cestě k věčné spokojenosti!
    Inzerujte a bojujte- na mizině neskončíte.

    Markéta Oswaldová
    Solo
    opraveno 15.5.2009

    OdpovědětVymazat
  40. Řekněte to Anglii! Řekněte to světu. Jezte víc vlákniny. Starejte se o svůj vzhled. Žádné další války. Leštěte své boty Šínem. Ptejte se svého hokynáře. Děti milují Loxy. Připravte se na setkání se svým Bohem. Čepované pivo je lepší. Ochutnejte Hafanovy párky. Huk - a prach je pryč. Dej si Křupinky. Albertovy polévky - to nejlepší pro vojáky. Ranní hvězda - ty nejlepší noviny. Volte Zaškina a zachraňte své zisky. Přestaňte kýchat se Šňupkou.Vypláchněte ledviny Šumákem. Pročistěte odpady Žroutem. Noste Ovčí vlnu na holém těle. Pumpovy pilulky vás napumpují a přivedou vás na cestu k bohatství.
    Inzerujte nebo zemřete!
    Linda Černá, Zuzana Hofová

    OdpovědětVymazat
  41. Řekněte to Anglii, řekněte to celému světu. Jezte víc cereálií. Dbejte na svou pleť. Stop válkám. Boty se Blýskají s Bliscem. Žádejte ve svých obchodech. Děti milují Mompari. Připravte se na soudný den. Pijte pivo Pařman. Zkuste Punťovy párečky. Zbavte se prachu. Křupněte si s Křupíkem. Pařezovy polévky, jsou nejlepší na cévky. Ranní srp, žádný drb. Volte Zunzy a Zachraňte svů Zisk. Konec Kašle s Kasíkem. Pomozte ledvinám s Pomíkem.Pročistěte kanál s Brzočitem. Oblékejte Ovčí vlnu na tělo. Bobíkovy Bombonky jsou Bomba, přivedou Vás do extáze. ...
    Inzeruj nebo umři!

    OdpovědětVymazat
  42. Epilog

    Řekněte to Anglii. Řekněte to světu. Jezte více ovesných vloček. Pečujte o svůj vzhled. Už žádný boj. Rozjasněte své boty Leštěnkou. Zeptejte se svého obchodníka. Děti milují Laxarnalt. Připravte se na setkání s Bohem. Zátkovo pivo je lepší. Vyzkoušejte Dogsbodyho klobásky. Zatočte s prachem. Dejte jim Křupetky. Snagsburyho polévčičky - to nejlepší pro vojáčky. Jitřenka, zdaleka nejlepší periodikum. Volte Punkina a střežte své zisky. Přestaňte kýchat se Šňupíkem. Pročistěte si ledviny Šumákem. Propláchněte své odpadní trubky přípravkem Sanfect. Zahalte svou pokožku do ovčího rouna. Poppovy pilulky tě nakopnou. Zameťte si svou cestu ke štěstí...
    Inzerujte, nebo se jděte zahrabat.

    OdpovědětVymazat
  43. Řekněte to Anglii. Řekněte to celému světu. Jezte více vlákniny. Pečujte o svou pleť. Již žádné války. Nablízkejte své boty naším Blízkadlem. Zeptejte se svého hokynáře. Děti milují cukrátka od paní Cilky. Připravte se na setkání s Bohem. Pytlíkovo pivo je prvotřídní. Vyzkoušejte Pricovy párky. Tornádo - zatočí s prachem. Dejte jim křupínky. Strážníkovy polévky - to pravé pro vojáky. Ranní hvězda - královna všech novin. Volte Strýčka Skrblíka a zachráníte své zisky. Zastavte kýchání naším Anti-kýchačem. Propláchněte si ledviny Proplachýnem. Vyčistěte váš odpad Turbínem. Noste vlnu na holé tělo. Kopačky - prášky, která vás spolehlivě nakopnou. Poznejte svou cestu za štěstím. Propagujte nebo padejte.

    šírová-aj solo

    OdpovědětVymazat
  44. Autorova poznámka
    Nepředpokládám, že někde na světě existuje méně neškodná a zákon respektující skupina lidí, než jsou reklamních experti Velké Británie. Myšlenka, že jakýkoliv zločin by mohl být spáchán v provozovně reklamní společnosti, by se mohla zrodit pouze v bezmezné mysli autora detektivek, který je vyškolen, aby padla vina na tu nejméně podezřelou osobu. Pokud jsem, v důsledku fantazie, nevědomě použila jméno nebo slogan patřící jakékoliv existující osobě, firmě nebo zboží, stalo se tak čistě náhodou a není mým záměrem vrhat špatné světlo na jakékoliv současné zboží, firmu nebo osobu.


    Řekněte to Anglii. Řekněte to celému svět. Jezte více ovesných vloček. Pečujte o svou pleť. Už žádné další války. Vyleštěte si boty do roboty. Zeptej se své prodavačky. Děti milují Termix. Připravte se na setkání s Bohem. Naše pivo je nejlepší pitivo. Vyzkoušejte párky od fenky Klárky . Pryč s prachem. Dejte jim křupinky. Polévky Knor pro invazi z hor. Ranní Hvězda, noviny o kterých se vám ani nezdá. Volte Punkina,a ochraňte své zisky. Zastavte kýchání Šnupem. Propláchněte trubky Šumákem. Nebuďte skeptik, vyčistěte septik. Fleece, vlněné potěšení. Poppovy tablety, narostou vám kotlety, najděte svou cestu ke štěstí...
    Inzerujte, nebo se zemřete.


    Vít Jankovský

    OdpovědětVymazat
  45. Řekněte to Anglii. Řekněte to světu. Jeste více cereálií. Pečujte o svou pleť. Už žádné války. Naleštěte si boty Leskloušem. Ptejte se u svého prodejce potravin. Děti zbožňují Bobíčka. Buďte připravení na setkání s Bohem. Bungovo pívo je nejlepší. Zakousněte se do Hafíkovy klobásky. Puf, šup s prachem pryč. Dejte jim ten správný křup. Polévky od pana Nováka nejlepší pro každého vojáka. Raní hvězda, lepší noviny nenajdete. Volte Punkina a přestaňte prodělávat. Šňufíto a rýma je pryč. Pomozte vašim ledvinám, dejte si Šumex. Sanfect, protáhněte si trubky. Užijte si sametový dotek s oděvy od značky Fleece. Tabletky Popp vás pořádně napumpují. Inzerujte, nebo degradujte.

    OdpovědětVymazat
  46. Závěr (Epilog)
    Řekni to Anglii! Řekni to celému světu! Jez více ovesných vloček. Pečuj řádně o svou pleť. STOP válkám. Dej svým botám správný šajn – Shino. Žádej u svého prodejce. Děti zbožňují Laxíka. Připrav se na setkání se svým Bohem. To naše čepované – vždycky lépe chutná. Dogsbodyho klobásy – zkus je na skus. Zatoč s prachem. Dej jim křoupnout. Snagsburyho polévky – jsi-li voják! Muž! Nepohrdneš! Ranní hvězda - ty nejlepší noviny. Volte Hamouna, vaše peníze se nebudou mít nikde lépe. Šňupni si Snuffo a nekejchej. Nech své ledviny prošumět Šumidlem. Na odpady zvolte Trubko-Žrouta. Dotkněte se vlny a poznejte ten rozdíl. Popp, tyhle kapsle ti daj do těla. Rozjeď svou cestu za štěstím…
    Inzeruj, nebo zbankrotuj.

    OdpovědětVymazat