14. října 2009

Tisíc mil, těch tisíc mil...

V capse na adrese http://prekladani.capsa.cz je k dispozici nahrávka písně "500 Miles" v podání skupiny Peter, Paul and Mary. její českou podobu otextoval Ivo Fišer pod názvem "Tisíc mil."
Vaším úkolem je přeložit originální anglický text (viz níže) a dodat mu zcela jiný obsah. Jediným požadavkem je to, aby byl váš text zpívatelný - textové přízvuky se tedy musí shodovat s přízvuky a délkami hudebními.

Tip: nejprve si píseň několikrát poslechněte a označte si v anglickém textu přízvučné slabiky.



If you miss the train I'm on, you will know that I am gone
You can hear the whistle blow a hundred miles,
A hundred miles, a hundred miles, a hundred miles, a hundred miles,
You can hear the whistle blow a hundred miles.

Lord I'm one, lord I'm two, lord I'm three, lord I'm four,
Lord I'm 500 miles from my home.
500 miles, 500 miles, 500 miles, 500 miles
Lord I'm five hundred miles from my home.

Not a shirt on my back, not a penny to my name
Lord I can't go a-home this a-way
This a-away, this a-way, this a-way, this a-way,
Lord I can't go a-home this a-way.

If you miss the train I'm on you will know that I am gone
You can hear the whistle blow a hundred miles.

34 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem jen pes, co kráčí sám
    a hlad mám a žízeň mám
    město je tiché a vůně zmizely
    Co bych dal za kuřecí,
    co bych dal za kočičí
    kost a kůže jsem a možná chlupů pár

    Přítel můj - malá blecha,
    jméno Fred, včera zdechla
    a já zůstal sám a brouzdám po stokách
    Toulám se mým nočním snem,
    těším se na bílý den
    vyžebrám tam ňákou dobrou bílou kost

    Kouknu tam, tam k bufetům
    a jestli se nepletu
    tam na zemi leží krásná bílá kost
    Mňam mňam mňam haf mňam mňam mňam
    mňam mňam mňam haf mňam mňam mňam
    Mňam ve vzduchu cítím vůni mandlovou....

    Byl jsem pes, co kráčel sám,
    měl jsem hlad a už nemám
    Srdce mé už v mojí hrudi nebuší

    "Tak jsem se toho somráka konečně zbavil."

    Míša Cihelníková

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Odjíždím, už čeká vlak a vzdálená ti budu tak
    Průvodčí už píská serenádu svou
    Znavené jsou oči mé , už slzy solí města práh
    Vzdálená ti budu nejmíň na sto mil

    Dálku zlou mám před sebou, dálku zlou tak prokletou
    Život tvůj už ale stejně běží dál
    Dálku zlou mám před sebou, dálku zlou tak prokletou
    Život tvůj už ale stejně běží dál

    Sbohem dám ti, měj se fajn, kdy tě spatřím nemám šajn
    Vlastně už si ani trochu nestýskám
    Průvodčí je pěknej chlap, hlavu plnou nejen map
    Stovky mil od tebe nejsou zas tak zlý

    Odjíždím, už čeká vlak a vzdálená ti budu tak
    Průvodčí už píská serenádu svou


    Veronika Lojková

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Já se mám, jó já se mám, já se můžu jenom smát
    A pak si hrát a zpívat ódy veselé.
    Nemusim lhát, nemusim prát a když chci tak můžu spát
    Koupim všechno co mi za to bude stát.


    Mám plnou spíž a žádnou myš a taky koček na tisíc
    A mám vůz co žádnej kůn už nevozí
    Mám velkej dům a plnej stůl a taky léta, ví jen Bůh.
    A taky hůl a plno vlasů šedivých.

    Mám slabý hlas, mám slabý hlas tak nechte mě tu na pospas.
    Byl jsem mlád a byl jsem srab, ted jsem tu sám
    Cítím chlad už nemám sil, málo jsem prosim, hodně pil.
    A Bůh ví, že nechtěl jsem tě nechat jít.

    Jsem se měl, to jsem se měl, vína pil jsem co jsem chtěl
    A tak ti mávám, já už vážně musím jít.

    OdpovědětVymazat
  9. 1.
    Oh, the power to be strong
    And the wisdom to be wise
    All these things will
    Come to you in time
    On this journey that youre making
    Therell be answers that youll seek
    And its you wholl climb the mountain
    Its you wholl reach the peak

    Ref.
    Son of man, look to the sky
    Lift your spirit, set it free
    Some day youll walk tall with pride
    Son of man, a man in time youll be

    2.
    Though theres no one there to guide you
    No one to take your hand
    But with faith and understanding
    You will journey from boy to man

    ref.


    1.
    Vyskoč vzhůru k oblakům
    Nech se svěžím větrem nést
    Zvol si cestu,
    kde se nezklameš.
    Líbej, zpívej, tancuj
    Jenom, prosím, nesmutni
    Neznám důvod, proč se nesmát
    A nebýt veselý

    Ref:
    Buď jen svůj a pojď si hrát
    Život žij a vychutnej
    Neboj se lidem dát i brát
    Buď jen svůj a srdce poslouchej

    2.
    Když už nevíš jak jít dál
    Když nevíš co máš říct
    Neboj se to zkoušet znovu
    A snaž se trochu víc

    Ref.

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. Já se mám, jó já se mám, já se můžu jenom smát
    A pak si hrát a zpívat ódy veselé.
    Nemusim lhát, nemusim prát a když chci tak můžu spát
    Koupim všechno co mi za to bude stát.


    Mám plnou spíž a žádnou myš a taky koček na tisíc
    A mám vůz co žádnej kůň už nevozí
    Mám velkej dům a plnej stůl a taky léta, ví jen Bůh.
    A taky hůl a plno vlasů šedivých.

    Mám slabý hlas, mám slabý hlas tak nechte mě tu na pospas.
    Byl jsem mlád a byl jsem srab, teď jsem tu sám
    Cítím chlad už nemám sil, málo jsem prosil, hodně pil.
    A Bůh ví, že nechtěl jsem tě nechat jít.

    Jsem se měl, to jsem se měl, vína pil jsem co jsem chtěl
    A teď ti mávám, já už vážně musím jít.

    OdpovědětVymazat
  13. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  14. Ty to víš, že jsi sám, lásku tvou zapomínám
    Cítils žár mé lásky dnes už hynoucí,
    Tisíc let a tisíc dnů a tisíc slz a tisíc snů,
    Cítils žár mé lásky dnes už hynoucí.

    Ty byl jsi všech, jen ne můj, ty byl jsi všech, jen ne můj
    Ty byl jsi sluncem a já jen stínem dalekým.
    Ty byl jsi všech, jen ne můj, ty byl jsi všech, jen ne můj
    Ty byl jsi sluncem, za obzorem ukrytým.

    Připadals mi jako ten, co mě míval v srdci jen
    Jako ten co vnímal stále lásku mou.
    Však je to pryč, a je to dál, už umírá můj trpký žal,
    Zemřelo to břímě v srdci ukryté.

    Ty to víš, že jsi sám, lásku tvou zapomínám
    Cítils žár mé lásky dnes už hynoucí.

    OdpovědětVymazat
  15. Když tě vidím, jak jdeš spát, to je chvíle, co mám rád,
    o té chvíli nechám si pak v noci zdát.
    To mám rád, to mám rád, to mám rád, to mám rád
    jen tu chvíli, když tě vidím, jak jdeš spát

    Zavřu oči, zklidním dech, položím se na zádech,
    zavřu oči, a pak sním o nás dvou.
    O nás dvou, o nás dvou, o nás dvou, o nás dvou,
    zavřu oči, a pak sním o nás dvou.

    Jsi má řeka, jsi můj břeh, pluju láskou v těch svých snech,
    Ty jsi má a já jsem tvůj, to dávno vím.
    To dávno vím, dávno vím, dávno vím, dávno vím,
    Ty jsi má a já jsem tvůj, to dávno vím.

    Když tě vidím, jak jdeš spát, to je chvíle, co mám rád,
    O té chvíli nechám si pak v noci zdát.

    OdpovědětVymazat
  16. Letní den, ten slunný den, prožiješ jak krásný sen,
    slunce září, kůže pálí, jak máš rád.
    Až půjdeš ven, v ten horký den, vezmeš s sebou hlavně krém,
    natřeš se, ať nemusíš se slunce bát.

    Ty se máš, nic neděláš, jé ty se máš, nic neděláš,
    jen ležíš a tak si sníš - krásné je žít.
    Krásné je žít, krásné je žít, krásné je žít, krásné je žít,
    jen ležíš a říkáš si - krásné je žít.

    A dřív než se naděješ, obrovský hlad dostaneš,
    v kapse máš jen na guláš, s chutí si dáš.
    Pak se svalíš na deku a vyluštíš si křížovku,
    celý den si zas krásně proflákáš.

    Ref.

    OdpovědětVymazat
  17. Když nocí jdeš a jsi sám, pamatuj že tě v hlavě mám
    Jediné co právě chci, je s tebou být
    Tolik strání, tolik moří, tolik přání, celá hořím
    Tak prosím, prosím pojď už ke mně blíž

    Tak kde tě mám, tak kde tě mám, na to se pořád musím ptát
    Dny bez tebe jsou jak nebe šedivé
    Lásko kde jsi, lásko kde jsi, proč tu stále u mě nejsi
    Čekám až se na mém práhu objevíš

    Jsem jen hloupou holkou tvou, ovládanou touhou svou
    Co vyráží právě teď hned za tebou
    Nevím jak, nevím kdy, nevím kam ani kudy
    Ale láska mě za tebou dovede

    Teď nocí jdeš nejsi sám, jít tě nikdy nenechám
    Dám si pozor abys po mém boku stál

    OdpovědětVymazat
  18. Tak jdu dál, já jdu dál, utíkám a nevím kam,
    odcházím vstříc novým blízkým krajinám.
    Těch mnoho dní, těch mnoho dní, těch mhoho dní, těch mnoho dní
    schovává se v stromoví, těch mnoho dní.
    Jsem černý den a jsem noc, jsem malý i ztracený,
    v dalekých snových krajinách zmizelý.
    Má cesta snů, má cesta snů, má cesta snů, má cesta snů
    je vzdálená těch mnoho dnů, má cesta snů.
    Sešel jsem z cesty pryč, ztratil jsem od ní klíč,
    mé srdce však stále touží být jí blíž.
    Být jí blíž, a stále blíž, nic víc, než být jí blíž,
    chtěl bych si dál svižně lehce po ní jít.
    Tak jdu dál, já jdu dál, utíkám a nevím kam,
    odcházím vstříc novým blízkým krajinám.

    Anita Slabová

    OdpovědětVymazat
  19. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  20. Sedím sám a jen tak sním, hospodou se valí dým,
    objednám si jen pár vín a půjdu spát,
    nesmíš se ptát, co bych si přál, co bude zítra a tak dál,
    objednám si jen pár vín a půjdu spát.

    Za tebou, jen za tebou, černou tmou mé kroky jdou,
    tak se zdá, že jsem to já, tajemný stín.
    V nohách snad máme už sto mil, a to se známe jen pár chvil,
    za tebou mé kroky jdou, já jsem tvůj stín.

    Svět je krásný, svět je zlý, už to vím, jsem dospělý,
    za těch pár let už to znám, mám tušení.
    Tou ulicí dál klopýtám a kroky své si počítám,
    za tebou, jen za tebou já pospíchám.

    Zas jsem sám a jen tak sním o pravdách, co nezměním,
    objednám si jen pár vín a půjdu spát.

    OdpovědětVymazat
  21. Když už víš,že vše je pryč,
    Zavři oči, odleť pryč,
    Uslyšíš tam zvláštní píseň neznámou.
    Neznámou,nehezkou,nepříjemnou,tesklivou
    Uslyšíš tu píseň vždy,když vzpomeneš.

    Vzpomeneš si na léta,na ta léta daleká
    Daleká od těch smutných dlouhých dnů
    dnešních dnů,dnešních dnů, dnešních dnů, dnešních dnů
    Od dnešních chvil co krutý osud připravil.

    Dříve tón ti písně zněl,
    Teď jen skřípot zašuměl
    Lano v dlani,smyčka pevně stažená
    Stažená,vražedná,stažená,vražedná
    Lano v dlani,smyčka pevně stažená.

    Když už víš,že vše je pryč,
    Tak skoč dolů,odleť pryč
    Uslyšíš známý ten tón líbezný.

    OdpovědětVymazat
  22. Nick Cave & PJ Harvey: Henry Lee

    http://www.youtube.com/watch?v=-04wkIk84B8

    Originál:
    Get down, get down, little Henry Lee
    And stay all night with me
    You won't find a girl in this damn world
    That will compare with me
    And the wind did howl and the wind did blow
    La la la la la
    La la la la lee
    A little bird lit down on Henry Lee
    I can't get down and I won't get down
    And stay all night with thee
    For the girl I have in that merry green land
    I love far better than thee
    And the wind did howl and the wind did blow
    La la la la la
    La la la la lee
    A little bird lit down on Henry Lee
    She leaned herself against a fence
    Just for a kiss or two
    And with a little pen-knife held in her hand
    She plugged him through and through
    And the wind did roar and the wind did moan
    La la la la la
    La la la la lee
    A little bird lit down on Henry Lee
    Come take him by his lilly-white hands
    Come take him by his feet
    And throw him in this deep deep well
    Which is more than one hundred feet
    And the wind did howl and the wind did blow
    La la la la la
    La la la la lee
    A little bird lit down on Henry Lee
    Lie there, lie there, little Henry Lee
    Till the flesh drops from your bones
    For the girl you have in that merry green land
    Can wait forever for you to come home
    And the wind did howl and the wind did moan
    La la la la la
    La la la la lee
    A little bird lit down on Henry Lee

    Pokusný překlad:
    Pojď sem, pojď dál malý Henry Lee
    A hřej mě ve svém náručí
    Ne mě podobná to žádná není
    Tam venku tě svět zadusí

    A jak vítr vyl a jak vítr vál
    La la la la la
    La la la la lee
    Navždy budeš můj maličký Henry Lee

    Já nepůjdu dál a nechci tě mít
    A hřát tě ve svém náručí
    Tam kde domov mám už dívku já znám
    Jí raděj budu vždycky mít

    Jak svůdně se vroucně naklání
    Jen polibek ten neškodí
    A malým nožíkem pak, svou ručkou malou
    Ho bodá bez přestání

    Za ruce ho vem jako lilie jsou
    Za kotníky musíš ho vzít
    A do studny hoď ho přehluboké
    Tam na dně bude navždy snít

    Lež dál, lež sám malý Henry Lee
    Než maso z kostí opadá
    A ta dívka co máš tam doma u vás
    Už se tě nikdy nedočká

    OdpovědětVymazat
  23. Tenhle pán co stál tam sám tvrdou holí praštil nás
    Chladná zem teď slouží nám jen k truchlení
    A dál nás bil a dál nás bil, pak že on už nemá sil
    Nemá sil už ani prý že na stání.

    Těch dvacet ran těch dvacet ran nejhorších těch dvacet ran
    Dostal jsem tam kde to nejvíc zabolí.
    Těch dvacet ran těch dvacet ran největších těch dvacet ran
    Dostal jsem já přímo do kulí.

    Tvrdá hůl v rukou pána naštvaného na rána
    Na rána kdy asi problém dá mu vstát.
    Už jen pár chvil už jen pár chvil už nám zbývá jen pár chvil
    Už jen pár chvil nám zbývá před smrtí

    Smutný pán co tam stál už nestojí tam nikdy dál
    Infarkt složil ho pak rychle mezi nás.

    OdpovědětVymazat
  24. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  25. Když jsem sám, na louce sám, chodím sem a chodím tam
    V hlavě mám jen čirý žal s trápením
    Slyším zpěv, tak smutný zpěv, černých vran a černých měst
    Nikdo v nich již dávno nemá v srdci klid
     
    Motýl letí nad stepi, byl jsem tu již před léty
    Mít tak křidla dávno bych už odletěl
    Čekám tu snad stovky dní, tenhle je však poslední
    Přesto je však ze všech dlouhých nejdelší
     
    Náhle světlo vystřelí, z nebes dolů na zemi
    Šedá barva pomalu se vytratí
    Stojíš tu a žal je pryč, osud pouští z rukou bič
    K životu probouzí se nový den
     
    Svět se náhle štastným zdá, slunce svítí, co se dá
    Chmurný ostrov teď již v moři navždy spí

    Lukáš Janičík

    OdpovědětVymazat
  26. Já jsem pták, jó já jsem pták, lítám si a nevím jak,
    Narostla mi křídla, zobák a též peří.
    Nevím jak, já nevím jak, jak se stalo, že jsem pták,
    Plachtění a taky vajec snášení.

    Řeknu vám, ten pocit znám, když vzduch víří letky mé,
    Pod sebou zřím věci tuze malinké.
    Nevím jak, já nevím jak, jak se stalo, že jsem pták,
    Plachtění a taky vajec snášení.

    Ráno však, nevím jak, zvedám ztěžka víčka svá,
    Žluté slunce pokyne mi na pozdrav.
    Bylo to sen, jó byl to sen, v dáli mizí křídla má,
    A to peří rozplyne se v polštáři.

    Byl jsem pták, jó byl jsem pták, ve dne mě však zradil zrak.
    Moct tak spát a snít si prostě napořád.

    OdpovědětVymazat
  27. Když už víš, že vše je pryč,
    Tento song je velký kýč
    Vidíš teď jen malou srnku opodál.
    Mám před sebou spoustu mil
    Šla jsem pryč, když moc jsi pil
    Vidíš teď jen malou srnku opodál.

    Jedu nocí a jedu dnem
    Za svou touhou a krásným snem
    Novou lásku chci tam najít mně i vám
    V kapse nemám už ani flok
    V uších zní mi tvrdý rock
    Novou lásku chci tam najít mně i vám

    Stojíš v poli sám a sám
    Tuhle píseň zpívám vám
    Srnečka je jedinou oporou
    Slzy roníš a ona též
    Slzy roníš a ona též
    Srnečka je tvou záchranou.

    Teď už víš, že jsem pryč,
    Tento song je velký kýč.

    David Hradílek :D

    OdpovědětVymazat
  28. Sedím sám, zas sedím sám, už šla spát a já bloumám,
    nocí, kterou mám tak rád, když sedím sám.
    Včera mlád a dneska stár, s hlavou šedou půjdu spát
    unaven tou cestou dlouhou, půjdu spát.

    Kam sem šel a kde jsem byl, našel jsem ten správný cíl,
    doufám, nevím, nepovím, tak půjdu spát.
    Kam se roky poděly, měly nohy utekly,
    s dýmkou v ústech přemýšlím, co povím vám.

    To mám rád, kávu si dát, noc celou prodoumat,
    na život svůj vzpomínat, než půjdu spát.
    Sedím sám, zas sedím sám, už šla spát a já bloumám,
    nocí, kterou mám tak rád, když sedím sám.

    Včera mlád a dneska stár, s hlavou šedou půjdu spát
    unaven tou cestou dlouhou, půjdu spát.

    OdpovědětVymazat
  29. Když se dáš cestou svou, všechno zdá se být jen hrou
    žití dřív by jsi měl, pořád mít rád.
    Tak pojď už dál, tak pojď už dál, tak pojď už dál, tak pojď už dál,
    očím tvým přijde ten svět tak nádherný

    Život co byl, se vytratil a nechal spoušť a nechal splín
    s životem si musíš hrát, když chceš dál.
    Životů pár, životů pár, životů pár, životů pár,
    bys raději měl, abys směl, ten další žít.

    A lidem snad se může zdát, že tvou hru už nechtěj hrát
    touží tvůj život mít, jak oni chtěj.
    Tak pojď už dál, tak pojď už dál, tak pojď už dál, tak pojď už dál,
    chci zas rád se vracet tam, kde láska bdí.

    Až přijde čas, kdy co je v nás se vrátí zpět, půjde vše snáz
    smířením se všechny rány zahojí.

    OdpovědětVymazat
  30. The blade I swing
    Is black as night
    Black as my soulless heart
    It bears the burden
    Of many lives
    But I don't feel remorse

    I lent my sword
    To anyone
    Willing to pay the price
    No regrets for
    What I've done
    A mercenary's life

    But there i was
    On battleground
    Until I felt the jaws of death
    Cut into my flesh
    Defending old and weak
    But I did not retreat

    Now, here I lie
    In my own blood
    And strangers cry for me
    I'm prepared to meet the gods
    I wish they'd let me be

    I don't deserve
    Their sympathy
    I know who I am
    My soul is death and misery
    I am an evil man

    I rest in my blood
    Soon I will face the gods
    Strangers cry for me
    I wish they'd let me be

    Show no sympathy
    Shed no tears for me
    I know who I am
    I am an evil man

    I know who I am
    I am an evil man

    Dech dračí a šupiny lesklé.
    Stříbrné a zlaté.
    Břímě těžké mnoho životů v sobě má.
    Svému slovu dostát musím.

    Drápy dračí nepřátelé mí nevidí.
    Když za tmy do jeskyne se mi plíží.
    Poklad můj ukrást touží a život můj zkrátit chtějí.

    Tak tady jsem.
    Na vás tu čekám.
    Smrt má pro mě si přichází.
    To už sám vidím.
    Do srdce mého pařáty svý vráží.

    Ted tu ležím ma zemi zničený.
    Krev lovců a má vlastní se tu mísí.
    A slyším mladých nářek smutný.
    TEd již odcházím tak mě nechte být.

    Po odpuštění netoužím.
    Stalo se co muselo.
    Vím kdo jsem.
    Drápy mý krvavý jsou.
    Já jsem ten poslední.

    TEd tu ležím.
    Brzo naposled již vydechnu.
    Vím kdo jsem.
    Já jsem ten poslední.

    Hněv a bezmoc se mísí.
    Pomoct jim už nemůžu.
    Vím kdo jsem.
    Já jsem ten poslední.

    Vím kdo jsem.
    Já jsem ten poslední.

    Michal Záprt

    OdpovědětVymazat
  31. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  32. Když už nevíš co dělat dál, když všeho by ses vzdal,
    zkus otevřít mysl svou a pookřát.
    Pookřát, jen pookřát, pookřát,jen pookřát,
    zkus otevřít mysl svou a pookřát.

    Když už myslíš že nemůžes dál, když už bys svůj boj jen vzdal,
    zkus se vzchopit a jít dál. zkus jít dál.
    Jen jít dál, jó jít zas dál, jen jit dál a nenechat,
    nenechat se ničím vylekat.

    Když už nemáš sílu dál, dál se s tímhle přemáhat,
    vem si prášek neboj se, však bude líp.
    Bude líp, bude ti líp, bude líp jó bude líp,
    vem si prášek neboj se, bude ti líp.

    Když už nevíš co dělat dál, když všeho by si se vzdal,
    zkus otevřít mysl svou a pookřát


    Martin Svoboda

    OdpovědětVymazat
  33. Když jdu sám tou ulicí, deštěm, sněhem, vichřicí,
    Tak se zdá že nemám směr a žádný cíl,
    Pak nový den začínám, najednou si vzpomínám,
    Kam patřím, kde domov mám a kde jsem rád

    Místo znám, já místo znám, kam když přijdu, nejsem sám
    Kde mě vždy to vřelé teplo přivítá
    A tak nemám proč se bát, staň se, co se může stát,
    Domov mám, a tam se vždycky vrátím rád

    Může víc snad člověk chtít, než nad hlavou střechu mít,
    Střechu mít, a pod ní žit, jen v klidu žít,
    V klidu žít, jen v klidu žít, v klidu žít, jen v klidu žít,
    Střechu mít, a pod ní žit, jen v klidu žít,

    Místo znám, já místo znám, kam když přijdu, nejsem sám
    Kde mě vždy to vřelé teplo přivítá



    Jiří Kunášek

    OdpovědětVymazat