13. března 2013

Soulad hudby a textu


Dokážete označit přízvučné slabiky v následujících textech?
Zkuste si text polohlasně zarecitovat, zadeklamovat, vcítit se do rytmu, který se v něm skrývá.



Hoj ty štědrý večere,
ty tajemný svátku,
cože komu dobrého
neseš na památku?


Znám křišťálovou studánku
kde nejhlubší je les
tam roste tmavé kapradí
a vůkol rudý vřes.


Pod tou skálou, kde proud řeky syčí,
tam kde ční červený kamení


From this valley they say you are going
We will miss your bright eyes and sweet smile
For they say you are taking the sunshine
That has brightened our pathways awhile


John Brown's body lies a-mouldering in the grave,
John Brown's body lies a-mouldering in the grave,
But his soul goes marching on.


Country roads, take me home
To the place I belong
West Virginia, mountain momma
Take me home, country roads

Veď mě dál cesto má
veď mě dál, vždyť i já
tam kde končíš chtěl bych  dojít
Veď mě dál cesto má


Oh when the saints go marching in
Oh when the saints go marching in
oh I’d want to be in that number
when the saints go marching in




Výběr písní k překladu do češtiny
  1. Queen – Bohemian rhapsody http://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ  (2 stanzas: mama… born at all)
  2. Sloop John B. http://www.youtube.com/watch?v=ubAjEjkJIJo
  3. Amazing grace http://www.youtube.com/watch?v=GYMLMj-SibU        text: http://www.pohodar.com/preklady/AmazingGrace.htm

Seznamte se nejprve se všemi navrženými písněmi - každá má úplně jiný charakter. Vyberte si tu, která je vám nejsympatičtější, a pokuste se o překlad. Nejste vůbec vázáni obsahem originálu! Jediné, covás limituje, je hudba.
Hudební a textové přízvuky by se měly překrývat, podobně jako dlouhé a krátké slabiky respektují dlouhé a krátké noty (není no totéž!).

40 komentářů:

  1. Mami, zabil jsem muže
    Zbraň k jeho čelu dal
    Zmáčkl spoušť a život vzal
    Mami, jen co jsem žít začal
    Zemřel jsem a všechno jít nechal
    Mami, oooo
    Nechtěl jsem tě rozplakat
    A kdybych zítra domů nepřišel
    Buď klidná, buď klidná, všechno je v pořádku.

    Už je moc pozdě, můj čas nadešel
    Něco se se mnou děje
    Mé tělo se chvěje
    Loučím se s vámi, já už musím jít
    Vše opustit a sám s tou pravdou žít
    Mami, oooo
    Já nechci zemřít
    Kéž bych se nikdy nenarodil...

    OdpovědětVymazat
  2. Radka Krzáková

    Mami, já zabil jsem
    Zbraň do rukou svých vzal
    Zmáčkl spoušť a život vzal
    Mami, život začínal
    A teď jsem sám a vše se rozpadá
    Mami, uuuu
    Nechtěl jsem tě rozplakat
    Když zítra se nevrátím, mám tě rád
    Buď klidná, buď klidná, jen na tom teď záleží

    Je pozdě, můj čas přišel
    Mé tělo se chvěje
    Něco se se mnou děje
    Loučím se se všemi, já musím jít
    Musím vše tu zanechat a s pravdou žít
    Mami, uuuu
    Já nechci zemřít
    Někdy si přeju, abych se nenarodil

    OdpovědětVymazat
  3. Lucie Černá

    Včera jsme byli pít,
    ten den chtěli jsme žít,
    s celou partou svou chceme plout,
    pití sebou maj,
    snad mi trochu daj,
    já chci do nebe stoupat,
    tak pojďte se mnou.

    Nebeský zvony už zněj,
    všichni teď o tom sněj.
    Svatýho Petra už znám,
    pojďte za mnou, pojďte za mnou.
    tak pojďte se mnou, no jó,
    já chci do nebe stoupat,
    tak pojďte se mnou.

    Za vstup je jeden frank,
    vyber pár městskejch bank.
    U baru sedím sám, pivo točej.
    Jsem lišák a zloun,
    jsem šerif John Stone, no jó.
    Já chci do nebe stoupat, tak pojďte se mnou.

    OdpovědětVymazat
  4. Petr Hlavnička - Il Divo

    Já jsem tak sám, vpůl srdce mám,
    věčný splín jak vlastni stin.
    Tajemnou lítost měj, můj blízko kat.
    Teď konec můj už zřím.

    V ten den, kdy pláč mi vzal chuť žít.
    Hvězd jas, Měsíc svíti.
    Ptáci spí, perel pár již v očích mých.
    Víl pláč, jak dál mám jít.

    Náhle anděl, však dal mi sen.
    dívku krásnou, smích víl.
    Ten sen mám rád, klidný tok řek.
    Ten sen a já chcem plout.

    Teď vím, že sním tě mít, tvůj stín.
    Ctít sen, svit hvězd, Tvou zář.
    Vím, chci tě hřát, když se mnou spíš.
    Slunce začne zas plát.

    Chtěl jsem, říct jen, jak rád tě mám
    Hvězdný prach máš v očích svých
    Byl jsem sám, byl jsem drán, kat blízko stál,
    teď úsměv tvůj, chuť žít,

    OdpovědětVymazat

  5. Matko, já jsem zabil,
    do rukou zbraň jsem dal,
    zmáčkl spoušť a život vzal,
    Mami, život teď začal,
    Ale ten je už pryč já ho nechal.
    Matko ooo.
    Nechci abys plakala
    Když se zítra toho času nevrátím
    Buď klidná, buď klidná, na tom teď záleží.
    Je pozdě, můj čas přišel
    Chvěje se mé tělo,
    jako by se něco dělo,
    Sbohem všem dám, já musím jít,
    Musím vás opustit a osudu čelit,
    Matko ooo
    Já nechci zemřít,
    Někdy bych si přál se nenarodit

    OdpovědětVymazat
  6. Gabriela Procházková

    Vkročte na palubu John B
    Můj děda a já víme svý
    Nassau míjíme – všichni nás tu znají
    Pít celou noc
    Poprat se chtít moc
    Zlomenej na duši
    Cesty směr domů mají

    Tak rozviňte plachtoví
    Ať vítr udělá svý
    Vyzvěte kapitána na břehu - ať zavelí
    Cesty směr domů mají
    Cesty se míjejí a stejně se znají
    Zlomenej na duši
    Cesty směr domů mají

    Chuť Whiskey na rtech jsem měl
    A vše jsem zapomněl
    Loď už kotvy zvedá - můj život v rukou teď má
    Šerif John Stone
    Co vzal naději mou, ou jé
    Zlomenej na duši, cesty směr domů mají

    OdpovědětVymazat
  7. Anna Géringová- Queen

    Mami, muže zabil jsem
    Zbraň k hlavě jsem mu dal
    Zmáčkl spoušť a život vzal
    Mami, když život začínal
    Ale teď je všechno pryč a já s tím
    Mami uuuu
    Ublížit jsem nechtěl
    Ale když se nevrátím tak nezoufej
    Buď klidná, buď klidná, jako vždycky býváváš

    Je pozdě, můj čas nadešel
    Cítím úzkost svíravou
    Tělo odchází se mnou
    Loučím se tu s vámi, už musím dál
    Nechat všechno tak jak je a pravdu zřít
    Mami, uuuuu
    Zemřít já nechci, né
    Ale narodit se byla chyba též, já to vím

    OdpovědětVymazat
  8. Queen

    Drahá, je ze mě vrah
    Zbraň jsem namířil a zmáčk
    Vlastní rukou zabil jsem
    Drahá, život nám začal
    Ale já ho vzal a zničil v minutě
    Drahá, úhuuú
    Oči tví tu pláčou dál
    Vždyť víš, že jsem to tak vážně nechtěl
    Ty žij dál, jen žij dál; tak jako žilas předtím

    Předtím celý svět byl náš
    Mou mysl teď svírá strach
    Tělo chvěje se pořád
    Loučím se teď tady – těžké je jít
    Ale já už musím jít a sám jen teď být
    Drahá, úhuuú (teď má cesta končí)
    Mé srdce bolí
    Měl jsem spoustu věcí udělat jinak

    OdpovědětVymazat
  9. Sedláček - The Beach Boys

    Přišels na Rudý náměstí
    a rázem zrudl závistí.
    Já nestál tam, kde jsem měl.
    Běhat celý den,
    to byl jeho sen.
    Hej, pojďme domu
    a dáme jim gól.

    Co – zařval na mě syn –
    jsi jako malej čert.
    Já chci dát gól – křičí syn
    Já chci dát gól.
    Jednou jim dám gól – nojéjé.
    Hej, pojďme domu
    a dáme jim gól.

    Pavel hrál jak tank,
    byl láskou českých dam.
    Pak agent přišel k nám a Pavel šel s ním,
    nemohl říct „no“.
    Nechtěl totiž hrát za Lom, jéjé.
    Hej, pojďme domu a dáme jim gól.

    Aaa, stal se z něj profík,
    rozdával míče,
    kopal za CSKA.
    Já chci dát gól, já chci dát gól.
    Dáme jim gól, já chci dát gól.
    Já už nechci hrát za Lom.
    Holky ho chtěly moc
    holky ho chtěly.
    On měl jeden cíl – já jim dám gól,
    dám jim gól.

    Ale teď už konečně vím,
    ten parchant hodně pil.
    A pak přestal hrát, ani taťkovi nebrnknul.
    On chtěl dát gól.
    A teď už zase hraje za Lom.
    Jo fakt mě naštval, tak jsem ho do zadku kop.

    Aaa, byl z něj fakt profík,
    rozdával míče,
    kopal za CSKA.
    On chtěl dát gól, on chtěl dát gól.
    Dáme jim gól, já chci dát gól.
    A teď už zase hraje za Lom.

    OdpovědětVymazat
  10. Zdeněk Barcaj

    Queen
    Mami, zabil jsem člověka
    zbraň na hlavu mu namířil
    zmáčkl spoušť a tak ho zabil
    Mami, život zrovna začal
    a teď jsem pryč a vše jsem zahodil
    Mami, oooo
    nechtěl jsem abys plakala
    kdybych zítra domů nepřišel
    žij dál, žij dál, jako by se nic nestalo.

    Je pozdě, můj čas nadešel
    něco se se mnou děje
    Mě tělo se chvěje
    Sbohem všem, já už musím jít
    Musím vás opustit a pravdě tváří v tvář se postavit
    Mami, oooo
    Já nechci zemřít
    Někdy bych si přál se vůbec nenarodit

    OdpovědětVymazat
  11. Pavla Špačková
    Bohemian Rhapsody

    Mamá, já zabil jsem
    Dal jsem zbraň k jeho hlavě
    Zmáčkl spoušť, už je po mně
    mamá, život teď začal
    Ale já ho zahodil a umírám
    Mamá, oooo
    Nechtěl jsem tě rozplakat
    Jestli se už zítra nevrátím
    Žij dál, žij dál, jakoby se nic nedělo..

    Pozdě, můj čas přišel
    Chvění těla už je tu
    Bolest brání rozletu
    Nashle, mějte se tu, já musím jít
    Nechat všechno zde a zmizet napořád
    Mamáá /vítr přesto fouká/
    Já nechci zemřít
    Chtěl bych umět tíživou smrt přelstít

    OdpovědětVymazat
  12. Veronika Kaslová
    Bohemian Rhapsody

    Možná, čas nadešel
    Napáchal jsem mnoho zla
    Zabil muže, nebo dva
    Možná, já si nechci lhát
    A teď už vím, já vím život je zlej
    Možná, ooo
    Nechci slyšet matčin pláč
    I sám sobě tvář smáčím slanou vodou
    Nevzdávej, nevzdávej, to nijak nepomáhá

    Nevíš, že zvu tě dál
    Věř, já jsme připraven
    Říct ti sbohem živote
    Vítej, jsme tu sami- Já vím kdo jsi
    Vždyť já nechci se rvát, život je zlej
    Možná, ooo
    Já svůj život vzdal
    A teď už vím, že čeká mě božský soud

    OdpovědětVymazat
  13. Andreas Fajman - grace
    Nad mým ložem se svíjí had
    a kříž hlídá můj stín.
    Sbohem slunce, já cítím chlad.
    Nastal můj čas, já spím.

    Byl jsem snad vším, jen ne bláznem
    abych věřil, že jsi.
    Nyní jsem jen tvým plamenem.
    Hořím protože chci.

    Černá kápě a bílá tvář
    jen ty mě smíš teď vést.
    Přes to pole i širou pláň
    náš cíl ten je mi znám.

    I ty vrány vědí kam jdu.
    Strašák je mi svědkem.
    s nadějí naproti zlu já jdu
    v jezero bezbřehé.

    OdpovědětVymazat
  14. Jan Čermák
    Bohemian Rhapsody

    Drahá, už to nejsem já,
    už nejsem tím mužem,
    co byl tobě zadlužen.
    Drahá, teď to začíná,
    měl jsem to už dávno všechno smejt.
    Drahá, ooo,
    nechci vidět tě řvát,
    jestli se to nezmění, tak už zítra,
    to snad ne, to snad ne, na ničem nezáleží.

    Je pozdě, můj čas vypršel,
    ležím na dně moře,
    mé tělo je tak bezmocné.
    Sbohem, je to tady, řeklas: „Musím jít.“
    Najednou jsem sám a zoufalý.
    Drahá, ooo (mraky jsou temný),
    tohle fakt není ráj,
    chyby jsem dělal a tebe jsem prohrál.

    OdpovědětVymazat
  15. Vlaďka Matisová

    Il Divo

    Každičký ví, že zvláštní je,
    Vždy tak zakrytá tmou.
    S knihou v rukách vždy vidět je,
    A nik, kdo by byl s ní.

    Možná, že sama radši je,
    Přesto pár přátel má.
    V tu chvíli i usmívá se
    A oči jí svítí.

    Pak objevil se nový kluk,
    Povídat si s ní chtěl.
    Úsměv a oči krásné měl,
    Změnit by mohl jí.

    Ta tma, co kryla jí je pryč,
    Šťastnější zdá se být.
    Ten kluk s modrýma očima,
    Zaujmout dokázal.

    Já chtěla bych vyprávět dál,
    Leč čas už uplynul.
    Prozradím jen, že s ním teď je
    A moc ráda ho má.

    OdpovědětVymazat
  16. Bohemian Rhapsody

    Drahá, já zabil jsem
    Zbraň k hlavě jsem mu dal
    Zmáčkl spoušť
    A život vzal

    Drahá, život nám začal
    Ale já ho vzal a pryč zahodil
    Drahá, uuu, já nechtěl jsem tvůj pláč
    Jestli už se nevrátím tak cestou
    Pokračuj, žij dál, žij dál

    Pozdě je, můj čas nastal
    Mráz po zádech běhá
    Tělo bolí dál a dál
    Sbohem všichni, musím už jít
    Musím vás všechny opustit a jít
    Drahá, uuu, nechci zemřít sám
    Chci zůstat a žít tu dál s tebou

    OdpovědětVymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  18. Novotná Aneta - Queen
    Lásko, už musím jít
    Vše se zdá být zbytečné
    Dny i noci předešlé
    Lásko, byla jsem tvým snem
    Tak sundej si své brýle růžové
    Lásko ooo
    Své srdce jsi mi dal
    A já zpět ti ho teď navracím
    Zapomeň, zapomeň, nic těžkého to není.

    Dávno již o tom vím,
    Že nechat tě tu mám,
    Odteď musíš jít už sám
    Odpust mi mé chyby, jako já ty tvé
    Teď sejmu masku svou a zříš mou tvář
    Lásko ooo
    Já musím jít dál
    A oba víme, že už se nevrátím...

    OdpovědětVymazat
  19. Bohemian Rhapsody

    Otče, já zhřešil jsem
    Lásku svou já chtěl jí dát,
    Ale teď je ze mne kat
    Byla ještě tak mladá
    A já teď musím se svou vinou žít
    Drahá, oooh
    Nechtěl jsem ti ublížit
    Když jsi však s tím druhým mužem utekla
    Do pekla, do pekla, poslal jsem tvou černou duši

    Tak sám, já zůstal jsem
    Už nemám, proč dál žít
    Samotný už nechci být
    Tak sám, nepotřebný já zůstal jsem
    Měl bych s tím pocitem něco udělat
    Zemřít, oooh
    Zemřít musím já
    Po dnešku nebudu už dýchat

    OdpovědětVymazat
  20. Deadlines my worst enemy. Diakritika asi trochu hapruje...

    Queen

    Sama, leží tam dál a dál,
    jdu k ní a hmatám její tep,
    v ruce se leskne ostrý střep.
    Drahá, kam jsi utekla?
    Alespoň nějakou opověď mi dej.
    Drahá, úúúh,
    tobě otevřel se ráj,
    ale já zůstal za tou převysokou horou.
    Bije zvon, bije zvon a ty dál si klidně dřímáš.
    Pozdě je, tvůj čas již vyprchal,
    již nejsem já tvůj pán,
    kde jsi, však nadále se ptám.
    Sbohem říct nedokáži, já nechci jít,
    sotva usedla jsi na můj zlatý trůn,
    drahá úúúú (prosím neodcházej)
    Toto příšerná je báj,
    kéž byl to jen sen, co teď se mi zdál.

    OdpovědětVymazat
  21. Dalibor Kucej - Bohemian Rhapsody

    Jáma tu v srdci mém
    Střelilas mi do něj šíp
    Škubala s ním, je z něj kříž
    Jáma ničí tělo mé
    A já teď nevím co si počít dál
    Drahá, ooo
    Jdou mi slzy do očí
    Můj dech je pryč, zmizel když si mě bodla
    Krutost tvá, krutost tvá, mě dohnala sem na okraj

    Konec, už nemůžu
    Přivedla si rozkole
    Už jen krok a jsem dole
    Říkám ti své sbohem, už odcházím
    Krok kupředu, zmizím v nekonečném snu
    Drahá, ooo
    Ten kříž mnou škube dál
    Táhne mě dolů, budeš mít mrtvolu

    OdpovědětVymazat
  22. Lucie Černá
    Včera jsme byli pít,
    ten den chtěli jsme žít,
    s celou partou svou jdem s tebou,
    tak hudbo hraj,
    napít mi snad daj,
    já chci do nebe stoupat,
    vem sklenici svou.

    O nebe bych se bil,
    s ďáblem jsem si připil.
    Svatýho Petra už znám,
    pojďte za mnou, pojďte za mnou.
    tak pojďte se mnou, no jó,
    já chci do nebe stoupat,
    tak pojďte se mnou.

    Za vstup je jeden frank,
    vyber pár městskejch bank.
    U baru sedím sám, pivo točej.
    Jsem lišák a zloun,
    jsem šerif John Stone, no jó.
    Já chci do nebe stoupat, tak pojďte se mnou.

    OdpovědětVymazat
  23. Vlaďka Matisová

    Jak deštivý a chladný den
    Mě přivedl až sem
    I s tou spoustou temných postav
    Co doprovází mne

    Já v černé jsem teď oděna
    A slzy v očích mám
    Už konečně mi dochází
    Že nespatřím tě víc

    Teď do země tě uložím
    A své sbohem ti dám
    Avšak vzpomínky na tebe
    Mě budou navždy hřát

    OdpovědětVymazat
  24. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Queen

      Sama, leží tam dál a dál,
      jdu k ní a hmatám její tep.
      v ruce se leskne ostrý střep.
      Drahá, kam jsi utekla?
      Alespoň nějakou odpověď mi dej.
      Drahá, úúúh,
      tobě otevřel se ráj,
      ale já zůstal za tou převysokou horou.
      Bije zvon, bije zvon a ty dál si klidně dřímáš.
      Pozdě je, tvůj čas již vyprchal,
      již nejsem já tvůj pán,
      kde jsi, však nadále se ptám.
      Sbohem říct nedokáži, já nechci jít,
      sotva usedla jsi na můj zlatý trůn,
      drahá úúúú, (prosím neodcházej)
      toto příšerná je báj,
      kéž byl to jen sen, co teď se mi zdál.

      ----------

      Druhá alternativa, původně mělo jít o odlehčenou, humornou verzi, protože mě ve sprše napadl refrén kráva bůůů, ale nakonec se to zvrhlo v ostrý, kritický, smutný text... Člověk nikdy neví, kam vítr zavane...

      Kráva, pase se dál a dál,
      tráva je sladká jako med,
      žvýká a neví, že je v ní jed.
      Kráva, dál past svou polyká,
      bachor, kniha, čepec, jen žvýkej.
      Kráva bůůů,
      již nespatříš svůj háj,
      půjdeš do Meka i s Bětkou a Dorou!
      Kraví hon, kraví hon, a mlýnky již melou.
      Jdou mlejt, tvůj čas již vyprchal,
      sto gramů a jeden tvar,
      telátkům řekni jenom zdar.
      Kuchaj, teď a tady, na háky pnou,
      tvůj život má pro ně cenu jen pár tun.
      Kráva, bůůůů,
      pro McDonald ráj,
      objednaj si číz(cheese), dostanou a jdou.

      Vymazat
  25. Gabriela Procházková

    Vkročte na palubu John B
    Můj děda a já víme svý
    V Nassau nás už každej zná
    Pít celou noc
    A utopit zlost
    Teď zbývá jen doufat
    Mý cesty směr znáš

    Tak rozviňte plachtoví
    Ať vítr udělá svý
    A kapitán rozkaz dá
    a můžeme plout, jo můžeme plout
    Mý cesty směr znáš, jéje
    Teď zbývá jen doufat
    Mý cesty směr znáš

    Z whiskey jsem upíjel
    A vše jsem zapomněl
    Loď už kotvy zvedá – můj život teď v rukou má
    Šerif John Stone
    Co vzal naději mou, ou jé
    Teď zbývá jen doufat
    Mý cesty směr znáš

    OdpovědětVymazat
  26. Queen

    Drahá, je ze mě vrah
    Zbraň jsem namířil a zmáčk
    Vlastní rukou zabil jsem
    Drahá, život začal nám
    Ale já ho vzal a zničil v minutě
    Drahá, úhuuú
    Oči tvý tu pláčou dál
    Vždyť víš, že jsem to tak vážně nechtěl
    Ty žij dál, jen žij dál; tak jako jsi žila předtím

    Dříve, celý svět byl náš
    Mou mysl teď svírá strach
    Teď to musím zvládnout sám
    Loučím se teď tady – těžké je žít
    Ale já už musím jít a sám jen teď být
    Drahá, úhuuú (teď má cesta končí)
    Mé srdce bolí
    Budoucnost měla být úplně jiná

    OdpovědětVymazat
  27. Anna Géringová Queen
    -Mama, tam bylo ponecháno úmyslně...protože mamí se moc dobře nezpívá

    Mama, muže zabil jsem
    Zbraň k hlavě jsem mu dal
    Zmáčkl spoušť a život vzal
    Mama, když život začínal
    Ale teď je všechno pryč a já s tím
    Mama, uuuu
    Už neplač prosím tě
    A když se nevrátím tak nezoufej
    Buď klidná, buď klidná, jako vždycky býváváš

    Je pozdě, můj čas nadešel
    Cítím úzkost svíravou
    Svět náš točí se se mnou
    Loučím se tu s vámi, už musím dál
    Nechat všechno tak jak je a pravdu zřít
    Mama, uuuuu
    Proč už musím jít
    Tvá láska mě drží dál a dál

    OdpovědětVymazat
  28. Drahá, já zabil jsem
    do rukou zbraň jsem dal
    zmáčkl spoušť a život vzal
    Drahá, život začínal
    a teď je pryč já zle si počínal
    Drahá, oooo.
    Nechci abys plakala
    Dodnes vím jak jsi mě líbala
    Žij dál, žij dál, na tom teď záleží

    Je pozdě, můj čas přišel
    v srdci bolest nosím
    o odpuštění prosím
    Sbohem všem dám, já musím jít
    Musím vás opustit a osudu čelit
    Drahá ooo
    Jsem na to sám
    Někdy bych si přál se nenarodit

    OdpovědětVymazat
  29. Queen
    Začal, dnes horký den,
    V tuhle chvíli jsem věděl,
    Když jsem v dáli uviděl,
    Slunce, můj stín odráží,
    Na rozpálené cestě k nádraží,
    Dívám, hůhuhuhů
    Se jak v bezvětří tam stál ,
    V dáli strom a zdálo se že vlál
    Byl to jen sen, byl to jen sen, ten horký letní den

    Poté, jsem své oči,
    Zas zavřít přinutil,
    Sen si zpátky vynutil,
    V bílém tam tak stála a já věděl,
    Proč jsem se hned do té víly zahleděl,
    Proč já, oooo
    Nemohu dál snít,
    Já nechci vstát a nechat mou bílou vílu jít

    OdpovědětVymazat
  30. Petr Hlavnička

    Já jsem tak sám, vpůl srdce mám,
    ten můj splín jak vlastni stin.
    Tajemnou lítost měj, můj blízko kat.
    Teď tmu beze snů už zřím.

    V ten den, kdy pláč mi vzal chuť žít.
    Hvězd jas, v očích smrt zračíc
    Ptáci spí, perel pár již v očích mých.
    Víl pláč, jak dál mám jít.

    Na zdi výr sedíc dal mi sen.
    snad jen ona má smích víl.
    Ten sen mám rád, klidný tok řek.
    Ten sen a já chcem plout.

    Teď vím, že sním tě mít, tvůj stín.
    Ctít sen, svit hvězd, tvou zář.
    Vím, chci tě hřát, když se mnou spíš.
    Ten sen a já chcem plout.

    Chtěl jsem říct jen, jak rád tě mám
    Hvěz prach máš v očích svých
    Byl jsem sám, byl jsem drán, kat blízko stál,
    teď úsměv tvůj, chuť žít.

    OdpovědětVymazat
  31. Bohemian Rhapsody 

    Drahá, já zabil jsem 
    Zbraň k hlavě jsem mu dal 
    Stiskl spoušť 
    A život vzal 

    Drahá, přišel nepozván 
    Já jsem ho přece nevyhodil ven  
    Drahá, uuu, já nechtěl jsem tvůj pláč 
    Pokud už se nevrátím tak rovnou  
    Přijmi jen, přijmi jen, ten život nový s malou

    Je pozdě, čas mi došel 
    Mráz po zádech přešel 
    Tělo bolí dál a dál 
    Běžte všichni, musím tam jít 
    Musím vás opustit a čelit tomu sám 
    Drahá, uuu, nechci být tam sám 
    Ale vím, že už víc stejně neztratím

    OdpovědětVymazat
  32. Oprava
    Pavla Špačková
    Bohemian Rhapsody

    Mamá, já zabil jsem
    Do rukou zbraň jsem dal,
    Zmáčkl spoušť a život vzal.
    mamá, život začínal
    Ale já ho zahodil a umírám
    Mamá, oooo
    Nechtěl jsem tě rozplakat
    Jestli se už zítra nevrátím
    Žij dál, žij dál, jakoby se nic nedělo..

    Pozdě, můj čas nadešel
    Chvění těla už je tu
    Bolest brání rozletu
    Nashle, mějte se tu, já musím jít
    Nechat všechno zde a zmizet napořád
    Mamáá /vítr přesto fouká/
    Já nechci zemřít
    Chtěl bych umět tíživou smrt přelstít

    OdpovědětVymazat
  33. Radka Krzáková
    Matko, já zabil jsem
    Zbraň do rukou svých vzal
    Zničil vše, co Bůh nám dal
    Matko, život začínal
    A teď jsem sám a vše se rozpadá
    Matko, uuuu
    Nechtěl jsem tě rozplakat
    Když zítra se nevrátím, mám tě rád
    Tak jen žij dál, tak jen žij dál, jen na tom teď záleží

    Pozdě, můj čas nadešel
    Tělo mé teď svírá strach
    Všude cítím smrti pach
    Loučím se se všemi, já musím jít
    Musím vše tu zanechat a s pravdou žít
    Matko, uuuu
    Já musím jít dál
    Někdy si přeju, abych se nenarodil

    OdpovědětVymazat
  34. Jan Čermák - oprava

    Drahá už to nejsem já,
    už nejsem tím mužem
    co hrál si s tvým srdcem.
    Drahá teď to začíná,
    měl jsem to už všechno dávno smejt.
    Drahá ooo
    Já měl jsem lepším bejt,
    jestli se to nezmění, tak už zítra,
    to snad ne, to snad ne, na ničem nezáleží.

    Je pozdě, můj čas je pryč.
    Já sám jsem tady zbyl,
    svou šanci promarnil.
    Sbohem je to tady, řeklas: "Musím jít."
    Najednou jsem sám a zoufalý.
    Drahá ooo (mraky jsou temný)
    tohle vážně není ráj,
    přesto ve snech zůstáváš už navždy má.

    OdpovědětVymazat
  35. Dodatečně přidávám překlad písničky.

    Mami, právě jsem někoho zabila
    Vzala zbraň a k hlavě mu ji tisknula
    Stiskla jsem spoušť, on mrtvý tam leží
    Mami, vždyť i můj život začal stěží
    Ale já to zkazila, teď pryč mi běží
    Mami, ooo
    Nechtěla jsem být důvodem pro tvé slzy
    Ale pokud se já nevrátím zítra brzy
    Žij dál, jakoby se vůbec nic nestalo

    Je příliš pozdě, nadešel můj čas
    Už mi i po zádech přeběhl mráz
    Tělo mě stále a stále jen pálí
    Sbohem všichni, a vítej ty dáli
    Musím vás opustit a pravdě čelit
    Mami, ooo
    Ještě ale nechci, abych umírala
    Kéž bych já radši nikdy nedýchala

    OdpovědětVymazat
  36. Bohemian Rhapsody

    Johna teď potkal jsem
    Na klín jsem si mu sed‘
    A pak z jeho tácu jed‘
    Jana to však viděla
    A teď už to ví celá dědina
    Srandu, úúú
    Dělaj‘ si tu ze mne furt
    A když jdu venku třeba s tetou Norou
    To je on, to je on, ukazují si na mě.

    Sundám si gatě sám
    Jen chvilku, už to mám
    A pak trenky dolů dám
    V sedmém jsem nebi – Ben je volný
    Na gauč si sedám a otvírám
    Morfu, úúú (učil jsem se s Ondrou)
    Vůbec nemám rád
    Jestli mi to nedá, tak si hodím

    OdpovědětVymazat
  37. Oprava Zdeněk Barcaj
    Queen
    Mami, zabil jsem člověka
    zbraň na hlavu mu namířil
    zmáčkl spoušť a život ukončil
    Mami, život vzniká dál
    a teď jsem pryč a vše jsem zahodil
    Mami, oooo
    nechtěl jsem abys plakala
    kdybych zítra domů nepřišel
    žij dál, žij dál, jen na tom teď záleží.

    Dávno již o tom vím,
    Že nechat tě tu mám,
    Od teď musíš jít už sám,
    Sbohem všem, já už musím jít
    Musím vás teď opustit a kruté pravdě se postavit
    Mami, oooo
    Já musím jít dál
    A oba víme, že už se nevrátím...

    OdpovědětVymazat
  38. Ondřej Ivan – Bohemian Rhapsody

    Mami, já zhřešil jsem
    Svou zbraň jsem nabil
    Zmáčkl spoušť a zabil
    Mami, moc jsem se snažil
    Ale teď jsem šel a všechno to zkazil
    Mami, ůůů
    Slzy svoje máš
    Jestli se do zítřka nevrátím
    Zapomeň, zapomeň, tvůj syn už tu není

    Pozdě, můj čas je tu
    Po zádech mi stéká chlad
    Vše mě bolí a mám hlad
    Sbohem mí přátelé, už musím jít
    Nechat vás všechny být a čelit osudu
    Mami, ůůů
    Já moc chci žít
    Snad bylo by lepší, kdybych se nenarodil

    OdpovědětVymazat